tisdag 23 januari 2018

Vinter och ny gasolgrill

Vinter ännu några dagar, men sen kommer det visst lite värme och regn från södern och då försvinner den lilla snö vi har. Därför passade jag på att ta en tur i trädgården med kameran.


Bäcken har forsat ordentligt och droppar av is har bildats runt kanterna.


Visst kan det bli konstiga formationer.


Spåren i snön visar att vi har objudna gäster här på natten.


Ensam i snön står de där, min lilla gran, som vägrade ge upp i blomlådan, nu har den fått en plats i gräsmattan.


Mina små Rododendron, som jag planterat nere vid bäcken, har satt knoppar, så de kanske trivs där trots att det kan vara surt i jorden.


Det ligger is på sjön, men den är förrädisk, man ska akta sig för att gå ut på den. Med den här ojämna väderleken, kallt och varmt växelvis, så kan det inte bli någon stark is.


Efter promenaden, som blev ganska kort, gick jag in och satte mig vid datorn, för att beställa en gasolgrill.
Är man utomlands så är det enklare med en gasolgrill än med en kolgrill. Jag har letat efter en avlång grill, som gör det enklare att packa in i husbilen. Vi har en Cobbgrill för kol, men den är rund och tar mycket plats.
Nu har jag hittat den form vi vill ha.
Den heter Outwell Chef Cooker och har 
2-brännare. Någon som har testat den?

Den påminner mycket om våra gamla campingspisar på gasol. Den är i alla fall beställd och på väg, ska bli spännande att se hur den funkar. 
Läser och planerar för resan till Korsika och Sardinien.
Läser en dagstidning



4 kommentarer:

  1. Vackra isformationer som bildats i eran bäck. Smart att ta hand om granen, då har ni en fin gran att sätta utebelysningen i.
    Nej vi har inte en sådan grill, bra format ser det ut att vara.
    Kram till er

    SvaraRadera
  2. Vilken lyx, att ha en porlande bäck i trädgården...

    SvaraRadera
  3. Fint med bäcken som bildas till is också:) Hos oss är det bara flera meter snö o ingen is som syns:-) . Kul att få planera er resa o kunna köpa det man behöver till den. Vi har då i alla fall inte testat den grillen. Kram

    SvaraRadera
  4. Ni har verkligen en fin bäck. Isarna är inte att leka med när temperaturen växlar som den gör. Den ser jättefin ut, grillen.....

    Kram!

    SvaraRadera