måndag 29 januari 2018

Ny app i Iphone

Läste att någon hade bloggtorka, ja det kan nog även jag skriva under på....det är svårt att hitta ämnen till bloggen. Idag vaknade vi till snö, blåst och senare regn....och det ska kallas vinter. 😒
Annat är det när man är ute och reser. Då blir det nya upplevelser nästan var enda dag och håller man sig runt medelhavet så kan man nog räkna med sol och värme också. 

Idag fick jag ett nytt tips av min syster, när det gäller appar på telefonen och med den här appen kan man fota blommor och få reda på vad det är för en blomma. Nu så här i vintertider så har jag ju inga blommor utomhus att testa på, så det fick bli blommorna inne.  Så här kan det se ut när jag fotat och appen sökt info på nätet.



                    

Visserligen är den på engelska, så nu får jag träning på språket också. När vi kommer söder ut ska jag leta  upp, för oss, okända vårblommor och fota.
 Oftast hittar vi blommor och växter, som vi inte kan namnen på och då kommer den här appen kanske bra till pass. Vi får väl se. 

Idag blev det bakdag av lchf bröd. Jag saknar ju mina bullar till kaffet och nu testade jag ett nytt recept. Tyvärr så kunde jag inte följa det riktigt då degen blev för lös, så det fick bli klickar i pappersformar, med en klick fyllning av smör, kardemumma och lite av ICAs sötströ. Funkar helt ok, men inte är de som mina bullar. Passade på att baka lchf frallor också.


Ingemar tar sina promenader i ur och skur, men jag håller mig inne.
Undras vilket sorts väder det ska bli i morgon?
Facebook Paraply Smiley


3 kommentarer:

  1. Visst har man Bloggtorka denna årstiden helt klart!
    Men tiden rullar på o snart inträder Våren :-)
    Finns många bra användbara Appar att ladda ner!

    Ha det gott......Vi har runt 50 cm snö :-)

    SvaraRadera
  2. Uj, vilket bra tips! Jag undrar ofta över träd, buskar och blommor. Idag är det iallafall sol och friska vindar!

    SvaraRadera
  3. Nog är det torka, fast inte på bloggen.

    SvaraRadera