lördag 1 oktober 2016

Oktoberfest

Firas numera även här i Sverige och i lilla Ulricehamn. Vi har ju oftast åkt iväg vid den här tiden och gått miste om festligheterna.
Idag tog jag cykeln in för att ta en snabbkoll :)



Redan kl 11.00 var det trångt på gågatan. Många olika stånd uppsatta och även spelmän. Utbudet påminner mycket om det som finns i Spanien och andra länder, priserna ungefär detsamma. 
Så inte behöver man åka till Spanien, för att köpa billigt på marknader :)


Även barnens behov har tillgodosetts med ett flertal karuseller och det är nog första gången jag har sett ett "pariserhjul" här i stan.


Ville man prova lyckan på chokladhjul eller med prickskytte så gick det också.


Hela gatan vid Grodparken var avstängd, där fanns inte bara lotteristånd och karuseller..... självklart fanns där även öltält. 
Nu var jag ju där på fm så där inne var det lugnt, men i  kväll kommer det nog vara fullt hålligång, precis som det bör vara när man har oktoberfest.


Själv gjorde jag ett kort besök på ICA innan jag trampade förbi ställplatsen där det stod 7 husbilar. 
Det märks att man inte är i stan så ofta numera, det var inte många kända ansikten jag såg till.


En skön cykeltur fick jag i det fina vädret och nu är det dags att plocka in alla mina pelargonior, för till veckan sjunker temperaturen ner mot nollan under natten. 
I veckan har vi också haft trevligt besök av bloggvännerna Sven och Sussie, som har bloggen Ventilen. Så himla trevligt att de kom förbi. Har man ett gemensamt intresse, som husbil....ja då har man mycket att prata om. Vi fick också lite tips om vad vi ska besöka... om och när vi åker söder ut....så håll utkik :)


Nu åker arbetshandskarna på igen.


13 kommentarer:

  1. Tusen tack för en supertrevlig dag.
    Vi har oxå superfint väder idag.
    Kram till er

    SvaraRadera
  2. Vi var där förra året på oktoberfest.

    SvaraRadera
  3. Oktoberfest verkar bli större och större i Sverige ;) Vi var på Oktoberfest för första gången på Elmiamässan :)

    SvaraRadera
  4. Det pariserhjulet skulle jag aldrig våga åka i!
    Trevligt när det händer trevligheter på sta´n - och trevligt med bloggvänner på besök :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. så trevligt med lite bloggvänbesök, och det måste vara kul att se stan leva upp med massor av folk :)

    SvaraRadera
  6. Så trevligt med lite festligheter på stan å husbilsvänner på besök är ju inte fel det heller!
    Måste fråga om madressen ni köpte, tog det lång tid innan lukten försvann och den formade sig i rätt storlek? Vi köpte en likadan därav min undran 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vi känner ingen lukt och sover jätteskönt på den.

      Radera
  7. Cyklade du? Då tar ni med er cyklarna söderut i alla fall..........roligt när det händer något i den egna staden. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha....ja bilen var ju upptagen så jag var tvungen att ta cykeln. Om de följer med är tveksamt.....du vet, det här med vikten :)

      Radera
  8. Haha, roligt att läsa om marknadsutbudet i din stad, ingen större skillnad mot t ex Spanien...Själv har jag aldrig fattat storheten med marknader på alla övervintringsorter i t ex Spanien...Tre kålhuvden för 3€...14 för 4€ o s v.... Solan

    SvaraRadera
  9. Så kul med Oktoberfest på hemmaplan också :) Vi träffade Sven o Sussie vid Lundåkrahamnen innan vi åkte över mot Sassniz...jättekul:) Ni ser också ut att ha det trevligt tillsammans:) Kul att träffas o prata husbil och restips med varandra. Kram

    SvaraRadera
  10. Trevligt att hitta er blogg, vi bor också i Ulricehamns trakten och kör husbil. Titta gärna in på vår blogg http://nouw.com. com/ontheroad.

    SvaraRadera
  11. Oktoberfest sprider sig runt om i Sverige. Kul att Sussie o Sven tittade förbi!

    SvaraRadera