lördag 18 juni 2016

Födelsedag, Pionens dag och husbilens dag

Tre saker att fira på en och samma dag :)
Ja så har man blivit ett år äldre...åtminstone på födelse-beviset, fast inte känner man sig så gammal. Visst lite krämpor, som träningsvärk i ryggen efter att ha krupit runt på gräsmattan och plockat upp groblad, har man ju, men sånt kan man ju inte klaga på.....det är ju självförvållat. 

Hade tänkt det skulle bli en lugn dag, utan trädgårdsgöra, men här har varit ca 12 personer idag, som firat mig med så här fina rosor, både barn, barnbarn och barnbarnsbarn så underbart härligt  


Mitt äldsta barnbarn Roger, med sambo och dottern Lily, kom och med sig hade de min lillebror Mikael, som var på ett strålande humör. Roger är också Mikaels assistent.



Under tiden vi fikade kom barnbarn nr 2, Anna med man och  sina två döttrar Roxy och Roya. 
Lilla Roya snart 3 månader och en kopia av mamma som liten :) 
Jag är så tacksam för att mina två äldsta barnbarn kom och firade mig och så att jag fick mysa med småttingarna.


Ingemar for in till stan och köpte Tai-mat....skönt att slippa laga mat någon gång. Strax där efter kom sonen Tomas med sambo och sonen Noel.

Idag är det även Pionens dag. 
Förra året när vi var på resa i södra Sverige stannade vi till vid Sofiero i Helsingborg. 
Där köpte jag en orange Pion och en svart Iris, båda har klarat sig i vinter och lagom till min födelsedag slog Pionen ut med sin djupt orangea färg, men som här på bilden, mer går åt rosa. 
Jag har nu 4 sorters Pioner, en rosa och en vit, båda doftar ljuvligt, en orange och en röd, som inte doftar.
Bondpionen var den första perennen, som odlades i Sverige för sin skönhets skull.





Idag firas även Husbilens dag som Temadagar.se skriver om och instiftades av Husbilskompisar och firas lördagen före midsommar. 
Och i år infaller den dagen på min födelsedag. 
Tyvärr så är vädret inte det bästa och firandet får bli inomhus i stället med ett glas vin till maten :)
Ingemar var ut för att kolla om husbilen startade efter att ha stått stilla några veckor. Vi har ju haft lite problem med det tidigare, men den här gången svarade han direkt när Ingemar testade. Så om en vecka drar vi iväg på upptäcktsresa mot norra Sverige. 
Så häng med då 



4 kommentarer:

  1. Oj vad mycket firande på en gång! Stort grattis! Vi firade husbilens dag igår med att presentera gäster på bloggen som gör en väldigt spännande husbilsresa! :) Själva har vi inte kommit ut med husbilen på länge, av olika anledningar, men börjar verkligen längta efter det igen!!! Om inte annat så blir det två veckor med husbilen till Piteå i augusti :)

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis på födelsedagen! Härligt firande blev det med nära och kära!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ett stort Grattis från oss �� husbilen ventilen ��

    SvaraRadera
  4. Grattis och vilka fina rosor du fått!

    SvaraRadera