tisdag 2 februari 2016

Tillbaka på hästgården och datorproblem....igen!

Nu har solen kommit tillbaka igen och vi har återvänt till ställplatsen El Rengo (Olavs ställplats) Här gäller det att komma i tid på fm, annars är det inte lätt att få någon plats....populärt har det blivit och nära till centrum.



Våra kompisar Ulla och Torgny följde med till ställplatsen då de igår måndag skulle parkera bilen i Malaga för att åka till Thailand på en månad. På söndagskvällen blev det en avskedsmiddag i Restaurangen. Nu lär det dröja minst 4 månader tills vi ses igen.


Som vanligt fick vi jättegod mat och till efterrätt den största Irish coffee jag någonsin druckit. Notan gick på 54€ för oss fyra, men vi gav också en hel del i dricks för bra service, god mat och extra likörer :))


Restaurangägarna med kocken och hans fru.


En trevlig kväll i trevligt sällskap och på måndagen tog vi igen oss i solen.


Vi vinkade av våra vänner när de är på väg till Thailand. 
Jag avundas dem inte den långa flygresan.


Strax efter att de åkt gick jag in på datorn och då kom som vanligt upp en påminnelse om uppdatering av virusprogram......och jag tryckte på ok.!!!
Det skulle jag INTE ha gjort!!
Nästa gång jag öppnade datorn så var Windows 10 borta och det gamla Win 8 tillbaka, men jag kunde inte komma ut på nätet.....hmm.
Med hjälp från min fantastiske kille Robert därhemma, så kunde vi återställa datorn, och jag kan gå in på internet igen. Bara det att nu har jag inget Autoroute heller, men det kanske vi kan fixa i morgon.
Tur att det finns duktiga datakillar, som kan hjälpa en trög gammal kärring :))
Hej svejs nu är det kojdax!

9 kommentarer:

  1. Datorer är bra när de funkar.

    Har blivit en oumbärlig produkt.

    SvaraRadera
  2. Trist med datorkrångel! Tur att du har någon att fråga om hjälp!

    SvaraRadera
  3. Tack för tips om "Olavs gård" - kan behövas på hemvägen! Lycka till med datorn!

    SvaraRadera
  4. Den storleken på Irish Coffee ser ut att vara fullt tillräckligt och smaklig.

    SvaraRadera
  5. Har du fått ordning på datorn nu?
    Kommer ni till Portugal?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den börjar bli klar, men vi har inte lyckats få in autoroute 13 på den ännu.
      Jo vi kör mot Portugal mot slutet av februari.

      Radera
  6. Trist när datorn strular. Jag tycket det räcker med att nätet har dålig hastighet. Det verkar vara ett trevligt ställe ni är på! Ska nog försöka ta oss dit så småningom.

    SvaraRadera
  7. Trist när datorn strular. Jag tycket det räcker med att nätet har dålig hastighet. Det verkar vara ett trevligt ställe ni är på! Ska nog försöka ta oss dit så småningom.

    SvaraRadera