söndag 3 maj 2015

Trädgårdsvård mm...

Oj....snart en vecka sedan jag bloggade sist! Tiden går så fort numera.....kan det bero på åldern. Jag tyckte i alla fall att den gick mycket saktare förr :)
Vad har då hänt under veckan?
Jo maken är duktig, han går eller cyklar varje dag. Vi har flera promenad och cykelvägar här runt omkring och eftersom han gillar fåglar så är det sådana han tittar efter. Här har han fått syn på en hackspett som försöker göra öppningen större i en holk.


Dessutom har rensat alla våra land och häckar. Ställningen har han för att inte få ont i ryggen. Hade det varit jag som gjort det så hade jag nog "stått på huvudet" dvs böjd framåt och då hade min rygg tagit stryk.


Nu blommar det verkligen i rabatterna problemet är bara att i höst när lite nya lökar ska ner så har man ingen aning om var de gamla sitter. (bladen har vissnat ner) 
För att hjälpa minnet, har jag nu börjat fota mina land och blommor , så kanske jag inte gräver upp de lökar som redan finns där :)


Vi avslutade veckan med ett 1 år-skalas. 


Massor av paket och så ett par nya skor, nu när man har börjat gå själv.....sen var det det här att få dom på fötterna också.


Fixat och klart......stor tjej klarar sig själv :)


Nu börjar planeringen om vart vi ska åka med husbilen i sommar.....midnattssolen står som nummer ett på lisan över sevärt i Sverige.
Någon som vet under vilken tid som är bäst? 

1 kommentar: