måndag 29 september 2014

Skryt!!

Dagen A (=avfärd) närmar sig med stormsteg :)  Idag kan vi skryta med att vi har fått mycket gjort. 
Upp kl 7.00 Ingemar till läkarundersökning kl 8.00. Proverna bra, men lungkapaciteten bara 38% inget bra :(  Han ska få med inhalatorer som ska vidga luftrören.
Kl 10.00 iväg till banken för att be om lån till hus/tak-reparationerna, inga problem där.
Kl 12.00 släpkärran på ombesiktning, bromsarna nu OK :)
Vi börjar jobba med trädgården, Ingemar klipper gräset en sista gång och jag tar sekatören till hjälp på äppelträden. Hinner inte riktigt färdigt för jag har en tandläkartid att passa. 


Kl 14.30 sitter jag i stolen och tandläkaren byter ut den gamla lagningen (som hade börjat lossna) i min framtand. 
Ny fyllning och en kvart senare är jag 995 kr fattigare :(  I Marocko skulle det ha kostat mellan 300 - 500 kr.
In en sväng till Lidl och köper 4 kg hushållsost samt 5 pkt Bregott.
Hem och fortsatte med trädklippningen.
Ingemar fixar kablarna till min lampa i husbilen. De hade lossnat.
Sen var det det där med mat, idag blev det hemlagad pizza.
Tydligen god för det blev bara 3 bitar kvar, haha.


Nu kopplar vi av vid TV och ett glas rött så här på måndagen, men vi tyckte vi behövde det.
I morgon ska bilen packas och "kom ihåg-listan" kollas, så vi inte har glömt något. 


Snart är vi på väg......:D




7 kommentarer:

  1. herregud.....hur gamla är ni........en gissning är 271/2.....med tanke på vad ni får gjort haha. Kul att komma iväg snart gissar jag, snön biter er i hälarna snart :) Ha en trevlig resa, jag följer varje steg ni tar från min sköna soffa!

    SvaraRadera
  2. Trevlig resa!

    Vi hänger på åt samma väderstreck!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Trevlig resa!
    Vi hänger på mot samma väderstreck!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Här packas det också för fullt. Vi hakar också på två dgr senare, så ses neråt Tyskland.......

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Mycket att tänka på och mycket som måste fixas. Följer er som vanligt på resan söderut.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Känner igen stressen inför resan, mycket som ska fixas innan avfärd. Hoppas att ni får en riktigt fin resa och det ska bli spännande att följa er på Greklandsresan. Vi åker till Spanien på fredag. Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Tufft schema det minsann att utföra hemmavid!
    Men snart så får ni belöningen :-)

    Ha det gott o trevlig utlandsfärd/Kram

    SvaraRadera