fredag 9 maj 2014

Lång väntan

Ja det har det blivit för att få den nya bilen registreringsbesiktigad och fordonsbesiktigad. Först hade vi Påsken, som var många lediga dagar, sedan när vi skulle beställa tid så fanns det inga tider förrän i slutet av maj. Närmsta stad som kunde erbjuda tid var i Skövde den 8 maj och dit for vi igår. Vi kom in snabbt och registreringsbesiktningen gjordes, men när de ska ha kontakt med transportstyrelsen, för att få ett registreringsnummer, så hade de stängt och gick inte att nå. Alltså blev det ingen fordonsbesiktning och vi fick köra hem igen.
Nu står hon där Pärlan och lyser, men jag får inte köra henne. Som tur är så har vi husbilen så vi kan åtminstone åka och handla, men det hade varit så mycket smidigare att få använda sig av en personbil, särskilt när det gäller parkering och jag kör ju inte gärna husbilen ....ännu.



Nu är det helg och då får husbilen rulla igen, kanske får det bli en tur ut till stugan för att kolla in läget efter vintern. Vem vet hur många besök av de små grå vi har haft där? 

5 kommentarer:

  1. JA, vilken tur ändå att ni har bobilen!

    Trevlig helg o
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk ändå vilket strul det kan bli. Jag sa just till min kjell, att jag måste börja köra mer med husbilen. Och det ska jag också. Kanske du också?:-) Träning ger färdig het. Kram

    SvaraRadera
  3. Nog kan det strula alltid! Tur att ni har husbilen! elisabeth

    SvaraRadera
  4. Ja och inte blev det bättre efter avregleringen heller !!
    Hoppas ni kommer iväg med Bobilen ist!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  5. Den som väntar på något gott........ väntar alldeles för länge ;)
    Kram

    SvaraRadera