fredag 31 januari 2014

Regn och tandläkarbesök

Regn och åter regn, ja så har det nu varit i två dagar. Vad gör man på en camping när det regnar? Vi läser på datorn om det oväder som finns hemma i Sverige, om snöstorm och olyckor, inget uppiggande precis.
Korsord kan vara kul och det har vi med i massor, maken löser det mesta, men när han går bet är det jag som får rycka in. Själv brukar jag handarbeta när jag är färdig med datorn och bloggen.
Idag när det hade lättat lite och solen tittade fram tog jag en lite fotorunda närmast bilen.


Eftersom solen lyser med sin frånvaro så får vi ingen laddning av batterierna, alltså kopplade vi på elen. När det är så här kallt, som det varit de två senaste dagarna är det skönt att kunna köra lite värme från ett element en liten stund. 
Idag var det också dags för ett besök hos tandläkaren. Klockan tre kom taxin och hämtade oss. Vi fick vänta en stund då hon hade andra patienter före, sedan var det vår tur. På 40 min hade hon lagat makens tand och min framtand. Priset för detta var 700 dh = 560kr det hade inte räckt till att laga en tand hemma. 



Taxin kostade 220 dh = 176kr vi hämtade upp ett par som hade varit och handlat på Marjane, som också bodde på campingen. Det visade sig vara våra grannar och vi blev körda enda fram till husbilen. I taxiresan ingick även en kortare tur till en bilfirma, som ska serva vår bil i morgon. Skulle tro att det blev en resa på minst 20km. 
Nu väntar vi på servicen av husbilen vilket också brukar vara billigare här än hemma.

8 kommentarer:

  1. Oj vilka vattenpölar! Det vill man inte ha utanför bilen men det verkar kul för barnet att leka i.
    Billigare tandläkare kan ni knappast få, och det är för två! Smart att serva bilen också.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Var det samma tandläkare som Ingemar var hos förra gången? Eller har ni hittat någon annan......inte kul med regn i flera dagar......här är det jättevarmt......35 gr och i solen 47....

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ordentliga vatten pölar! Men de har utlovat regn här också till helgen. Inte kul om det sedan fryser på! Ja för det priset hade man bara fått röntgen här hemma. Många som åker utomlands bara för att laga tänder nuförtiden.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Såg molnen på andra sidan havet!

    Så bra att kunna fixa både " grill " och annat!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det hade jag inte vågat att gå till tandläkare, när jag knapp törs det hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mats, jag har tandläkarskräck!! Tar alltid bedövning, här lagades den utan bedövning (jag hade fått om jag ville) och det kändes inte :) Hon var jätteduktig den tandläkaren.

      Radera
  6. Vad bra att ni hittat en skicklig tandläkare. Såg ut att ha regnat en hel del. Längs solkusten har det regnat några nätter, men marken har sugit upp vattnet bra. Elisabeth

    SvaraRadera