torsdag 7 november 2013

Vi fortsätter mot Azoia

6 november 

Varmt i husbilen, då blir det svårt att sova. Vi beslöt oss för ett morgondopp.
 Det var inte speciellt trångt på stranden så här tidigt klockan var 9.30
Riktigt skönt var det ca +20gr skulle jag tro. 


Till och med Ingemar fick jag med ut i vattnet...ja han tog sig faktiskt ett dopp också.


Har funderat mycket på det här med internet och idag skulle vi till St Pola och tömma tankarna, så jag passade på att ta ett snack med Moviestar. Hon kunde inte heller erbjuda mig något annat internet till datorn, bara på kontrakt och då ska man ha ett konto i en bank här nere....konstigt...det har ju gått bra för bara ett halvår sedan, men enligt henne så är det olika på olika butiker. Har nu varit i kontakt med Masmovil och ska söka upp dem, för att kolla vad det är för fel på mitt kort, för fel är det, jag ska kunna ringa med det för pengar finns, men inte ens det går. Håll tummarna att det ska funka J
Vi beslöt oss för att fortsätta lite längre ner då det är alldeles för varmt ute.
Varmast i hela Spanien är det här i Torrevieja trakten.


Det fläktade skönt i husbilen när fönstren var öppna.
Vi åkte ner till La Azoia som ligger några mil väster om Cartagena, 
där det finns flera platser att stå på helt gratis. 
N37 33 12 W001 10 10


Hur det är med VA vet jag inte, vi tömmer oftast på de stellplatser som tillåter tömning.

Vi har nära till vattnet, men det är en stenstrand, så något bad blir det inte i morgonbitti.


Solnedgången var fin och det tog inte solen mer än 5 min, innan den var nere och mörkret kom.

I morgon kör vi mot Fuengirola för att få hjälp med mitt Masmovil.

4 kommentarer:

  1. Ser bra ut!

    Vi har bara 19 grader och lite dugg just nu!
    Det blir säkert bättre sedan!

    Vi kommer nedåtså småningom!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den värmen hade jag inte tackat nej till :) Har ni inte AC i bilen när ni kör? Ni får skaffa en rejäl AC som Tina och Kurre har att ställa iinne i bilen när ni står still. Ha det gott och kör försiktigt .

    SvaraRadera
  3. Vi har också ungefär dom temperaturerna men aldrig att någon skulle få mig att bada.......det är ju VINTER!!! :)

    SvaraRadera