tisdag 5 november 2013

Till La Pinet


På St Polas stpl var det inte fullt precis.


Eftersom det är måndag så är det också marknad så vi tog en tur dit. Massor av fina och färgglada blommor finns överallt och jag kunde inte låta bli att ta några kort på dem.




Det var inte mycket folk på marknaden och det tog inte så lång tid innan vi hade gått över hela. Ett par shorts till Ingemar och en ny klocka till mig var vad vi köpte. Sen gick vi ner till centrum och Movistar för att höra om mitt kort som inte funkade. Jag hade förberett mig genom att skriva på datorn med översättning till spanska, sen skrev jag av det på en lapp som jag lämnade fram, det är ju inte alla som kan engelska här. Det tog henne inte många minuter innan hon konstaterade att kortet hade gått ut. Det måste ha laddats inom 7 månader och tiden hade gått ut. Varför kunde inte den andra damen ha sagt det? Några pengar tillbaka kunde jag inte få här, då måste jag ta det med MS i Blanes. Alltså blåst på 20€.


Vi fortsatte mot Fulgentio och Merca China, min hårfön hade också lagt av så jag tänkte köpa en ny där, men de hade slut på alla. 
Fortsatte ner mot La Pinet där vi brukar stå på gatan. Här träffade vi bekanta, som man ofta gör här nere.

Benno och Rita träffade vi här för två år sedan, nu fick vi en trevlig pratstund tillsammans, vi har många vi båda känner som åker husbil här nere. Det var första gången sedan vi lämnade dottern Tina med familj, som vi träffade svenskar. Har faktiskt inte sett till några alls på vägen ner, ändå vet vi att det är som ett lämmeltåg av husbilar på väg ner mot värmen. Och varmt är det +27 gr, men blåsigt och lite molnigt.


Det blev en promenad idag upp till byn La Marina och biblioteket där det finns  gratis wifi. Gick förbi en Orangebutik där jag kan köpa internet för 18€ för 2 mg, alltid något.
Ha det gott alla där hemma och ni som befinner er på något annat ställe i världen, vi njuter av värmen +25 gr idag, även om inte solen alltid är framme, vinden är i alla fall varm.


8 kommentarer:

  1. Hej på er.
    Vi har just kommit hem därifrån ni nu är, "plattan" i La Marina. Man längtar dit igen. Ha det nu så gott!
    Hälsningar
    Rigmor och Håkan Mhcs 1324
    Oskarshamn

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra blommor! Vi har just flyttat in citronen i uterummet. 8,1 plus ute. Kram

    SvaraRadera
  3. Det är uppenbarligen inte helt lätt att fixa internetuppkoppling, men du fixar det till slut, det gäller att hänga i och inte ge upp. Vi noterar er förväg och tar del av era erfarenheter. Kram, 3M

    SvaraRadera
  4. Fina blommor och härligt med sommarvärme för er !!!
    Kan det bli bättre,njut för oss med....Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder!
    Vi kommer så småningom!
    Här uppe i norr så regnar det!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fina blommor! Det enda som blommar här just nu är min vita julros :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Maggan, Kambodja var som Marocko kanske ngt sämre. En utflykt som vi inte glömmer. Kram till vi ses och hörs! Saknar er!......

    SvaraRadera
  8. Glömde tala om hur vi har det. I dag regnar det och är mulet, första dagen sedan vi kom hit. Annars är allt bra med oss. Friska och krya som är huvudsaken. Kram hälsa maken!

    SvaraRadera