onsdag 25 september 2013

Besiktning

....var det idag både på husbilen och mig själv. Husbilen gick igenom med fullt godkänd, det känns skönt för nu kan vi planera för resan söder ut. Själv blev jag inte helt godkänd, jodå alla prover var bra, men en inflammation i en muskel vid höftbenet var inte bra, så jag fick en kortisonspruta. Nu är det bara att hoppas att det hjälper mot all smärta i höften.

Idag kom även ett paket på posten.


Ny karta över Marocko (den gamla är trasig) och en bok om campingar och ställplatser som jag hade beställt från Vicarious.com 
Campingboken är på engelska, här kan man läsa om vad som gäller i Marocko, allt från hur du tar dig dit och om landet, maten, LPG-gas för egen tankning t ex finns inte, men man kan få sin flaska fylld och då med butan, allt man behöver veta. Mycket visste vi ju redan men det kan vara bra att friska upp minnet lite. Koordinater till de olika platserna och bra beskrivning av campingar, ställplatser/parkeringar med avgift eller gratis.
 En bra bok att ha med tycker jag.



1 kommentar:

  1. Bra att vara förberedd!

    Synd att inte Marocko har LPG, ännu!

    Le väl o
    Kram

    SvaraRadera