tisdag 8 januari 2013

En utflykt och marknadsbesök.

Måndagmorgon var det dags att röra på sig, vi hade varken vatten eller mat. Vi tyckte det var ovanligt tomt på gatorna och endast några matvaruaffärer var öppna, antagligen helgdag eftersom det var den 6 Januari igår och det är Spanjorernas julafton kan man säga. Som tur var så var Lidl öppet och vi kunde fylla på det nödvändigaste i kylen. Sen var det dags för vattenhålet i Nerja att få besök. Fortsatte sedan mot "sommarstället" i Torrox Costa.
Där träffade vi på ytterligare två kända ansikten.
Nu fick vi veta att polisen ständigt åker in och kollar så att man inte ställer ut stolar eller pallar upp bilen på klossar, för då campar man och det får man inte. De hade kört upp framhjulen på en sten och fick tillsägelse om det, på frågan om de kunde sova över i bilen så var svaret, att det var OK, men inte campa.
SÅ TÄNK PÅ DET ALLA NI SOM FRIPARKERAR......INGA MÖBLER, INGA KLOSSAR, INGA MATTOR, UTE VID BILEN.
Då är det OK att stanna över en natt eller två.

På em tog jag en sväng ner på stranden, som nu var rensad från all bråte som låg där före jul. Givetvis kunde jag inte låta bli att ta några fina vita stenar med i fickan, här finns ju massor av dem.

På kvällen gick vi, ett gäng på 6 personer, över vägen till en nyöppnad liten bar och åt en pizza, som ni ser var den jättegod, eftersom tallrikarna är tomma. Billigt var det också 2 glas vin och en pizza 7,50€  Vi delade på pizzan eftersom jag aldrig orkar med en hel :)

På morgonen idag, när vi hade ätit frukost, kom polisen körde fram till vår bil kollade så att vi inte hade pallat upp den och åkte sedan vidare.

Eftersom det är tisdag så är det marknadsdag i Nerja
och jag behövde nya gå-stavar.
På vägen upp till marknadsplatsen gick vi förbi ett citronträd, jag hade gärna tagit en (glömde köpa)  men jag fick inte för Ingemar:)

Vackra blommor finns det nu i trädgårdarna.

Uppe vid marknaden fick vi syn på de här spelmännen,
som underhöll besökarna

Jag fick tag på stavar, men nu hade de höjt priset, före jul skulle de ha 15€ nu fick vi betala 18€, men de är ju fjädrande, så nu ska vi ut och promenera.

I natt landar våra husbilskompisar, som ska med till Marocko, och på torsdag kommer ett annat par kompisar ner några dagar. Nu håller vi tummarna för fortsatt bra väder idag har det varit 20 gr och strålande sol.

1. Nu är vi på gång, sitter på Landvetter i baren, planet går om en timme. Är ni kvar på "Sommarstället" ? vi åker till Torre del Mar i morgon.

Hälsar
    Ulla & Torgny

2. Nej vi är i Benalmadena, på sommarstället var det tomt.

3. Otroliga sommarbilder mitt i vintern.

4. Mmmm vad härligt det ser ut. Att de har blivit så vrånga mot husbilarna där nere. Förut har de ju tyckt att det är en bra turistinkomster och att det kommer in extra € till orten. Det är lite tråkigt när det drabbar trivsamma ställen. Men det är väl bara att ta seden dit man kommer annars blir det bara irritation, nu har ni varit så mycket i Spanien så var ni än kommer så hittar ni kända ansikten, det är ju kul. Ha nu så kul med kompisarna när de kommer. Fick inte tag i Ulla innan de åkte, tyvärr. Men vi hörs, kramar till er från oss. 3 M

1. Jo de har blivit hårdare, men bara man sköter sig är det ok. Annars får man väl leta reda på en camping :) Vi vill bara inte ligga på camping då vi ständigt rör på oss. Att hålla på och checka ut och in varje gång, ligger inte för oss. Ska hälsa till dem när vi ses.
      Kramiz från oss.

5. Citroner är som maskrosor, när man väl får dom så går det inte att göra sig av med dom, jag tycker du ska plocka nästa gång :)

6. Jag tycker du skulle ha plockat en i alla fall..............till drinken........

7. Måste kännas bra att vara tillbaka i värmen :) Och så spännande att åka över till Afrika...
    En enda liten citron kunde du väl ha tagit :)
    Ha det fortsatt bra!
    Kram

8. Så härligt att få vara åter i värmen eller hur? Här hemma är det -1gr, gråmulet.
    Ska bli roligt att följa er till Marocko.