onsdag 24 augusti 2011

Hjälpredor

När man som vi börjar bli till åren är det bra att ha lite ungdomar omkring sig som kan hjälpa oss.

I går skulle jag baka bullar och då fick jag hjälp av Julia (barnbarnet).


När det gäller att klättra på taket för att spika fast vindskivorna, så var det bra att Mathias kunde hjälpa till.
Ingemar fick hålla sig på stegen.


Idag fyllde ett av barnbarnen 18 år och hon hjälpte till att välja vilken tårta som skulle serveras på kalaset :)


Ja, vad gjorde vi utan dessa hjälpredor :)

4 kommentarer:

  1. Ja, det är kanon med barnbarn. I helgen ska jag och mitt yngsta barnbarn fira våra födelsedagar tillsammans, få se hur mycket hjälp jag får då med kalaset?

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med hjälpredor av alla de slag! Ha dé!

    SvaraRadera
  3. Ja små hjälpredor kan man inte få för mycket av....min lilla hjäpreda, snart 3 år, är jätteduktig på att som en virvelvind strö sina leksaker runtom i lägenheten när han är här:) den lilla nya tar väl ett tag till innan man får hjälp att plocka fram leksaker.

    Kul att gå i väntans tider även som farmor och mormor.
    Ha dé gott.

    SvaraRadera
  4. Det var ju bra att Ingemar slapp klättra med tanke på att Ni skall resa snart...........

    Kram Ulla

    SvaraRadera