tisdag 7 juni 2011

Första doppet och Almfrön

Idag var det dags för första doppet i sjön. Vi hade rensat alla land och Ingemar hade kört flera skottkärror med jord. Vi var ordentligt svettiga. Det var jätteskönt och badtemeraturen var överraskande + 20gr och det 1 m ned under ytan och jag plockar musslor, som vanligt.
Grannflickorna tyckte också det var skönt med ett dopp.
De flesta buskar och träd har blommat otroligt mycket i år, särskilt vår stora Alm.  Nu var det dags för Almen att släppa sina frön och det var inte lite, hela gräsmattan var full av frön.

För att få bort allt fick Ingemar använda sopborste..Det blev en hel skottkärra full.
Det har åskat rejält runt omkring, men vi har inte fått något regn. Temperaturen har idag varit runt +27gr.

6 kommentarer:

  1. Passa på och njut innan det tar slut.....haha, nu rimmade jag fint

    SvaraRadera
  2. Ja jag säger som Anita, man får njuta medans det varar! Men vad varmt ni hade i ert vatten! Här är inte så varmt än i vattnet om man intehittar en liten insjö eller en liten vik!
    Inte senaste helg utan helgen innan doppade jag mig första ggn i år och det var +8 iofs så är den viken en djup vik som allitid nästan är kall :-/ Men det krävdes minsann bastu innan!

    SvaraRadera
  3. Margareth o Svenonsdag, 08 juni, 2011

    Tack för härlig rundtur i Östergötland och gratta femtepristagarna! Har försökt skriva förut men inte lyckats. Åt Nationaldagslax med nypotatis hos Lars-Göran o Mia i måndags.Dagen avslutades med färska St. Petersburgsbilder. Idag sol med lite skyar. Passar Kalle som sover nu.

    SvaraRadera
  4. Härligt med bad, jag gick i och doppade fötterna tillsammans med Alonso när vi var i Karlsborg. Vattnet var riktigt badvänligt då.

    SvaraRadera
  5. Matts Torebringonsdag, 08 juni, 2011

    Rydsnäs, Eksjö, Anneberg.... då körde ni nästan utanför husknuten hos oss i Aneby....

    SvaraRadera
  6. Ni har fått med mycket av Småland och Östergötland, på er rundtur. Sen finns trädgårdsjobbet när man kommer hem igen. Härliga badbilder. Själv är jag en badkruka och vill ha varmare vatten. Ha dé!

    SvaraRadera