söndag 19 juni 2011

Födelsedag

I helgen har min bror Michael varit hemma hos oss, och han har varit på ett strålande humör. Michael är, som jag skrivit tidigare, utvecklingsstörd (en hjärnblödning vid födseln) han har ibland ett väldigt temperament, men från Februari, när han var ner till oss i Spanien och hälsade på, har han blivit mycket lugnare. Det har varit mycket kramande och skratt hela helgen.
Så har man då blivit ett år äldre, ett litet kalas med barn och kompisar blev det. På FB har jag fått massor av GRATTIS och det är jättekul, barn släktingar och vänner har ringt, så nog känner man sig uppvaktad allt. En sak som jag många gånger har funderat på att skaffa mig var en sån där mojäng som man tar upp maskrosor med. En sådan fick jag... så nu behöver jag inte kröka rygg eller få så ont när jag rensar i gräsmattan. Tomas var tvungen att testa för att se hur den funkade.
Vi hade tänkt åka ut med husbilen i helgen, för att Michael gärna vill sova i den....men det här vädret inbjöd inte till att ge sig ut. Och inte kan jag ut och testa min nya maskrosupptagare heller, det får bli till veckan i stället. Den här temperaturen hade vi inte ens i vintras i Spanien....så nu längtar jag lite grann tillbaka....men det är ju ett typiskt sommarväder i Sverige. Nu håller vi tummarna för att det ska bli lite varmare. Idag +13° och regn hela dagen. TACK för alla gratulationer.

5 kommentarer:

  1. Tänk Maggan hur du skall bli uppvaktad nästa år när du fyller jämna 30!
    Hls från Kurt (som inte kan vara anonym längre)

    SvaraRadera
  2. grattis i efterskott! Härligt, hoppas du får testa den där manicken att ta upp maskrosor med snart, så kan du rekeommendera den ifall den är bra.

    SvaraRadera
  3. GRATTIS i efterskott. jag skyller på kolstybbsdammet att mitt minne inte fungerar. Dammet har lagt sig överallt även trängt in i minnesfunktionen. Jättekul att se Mikael numera, vilket liv han har fått.
    Britt-Inger

    SvaraRadera
  4. GRATTIS i efterskott.....hade ingen koll på Dig, men det har jag numera......

    Hls Ulla & Torgny

    SvaraRadera
  5. Tack BIW, ja Michael mår jättebra. Nu är han som han var förr.

    SvaraRadera