måndag 9 maj 2011

Utsikt från sovrummet...en tävling.

I dag läste jag Ama de Casas rolig blogg och tävling, om vem som hade finaste utsikten från sitt sovrumsfönster. Kul idé att med tävlingen tycker jag. Hon får många kommentarer och svar och det ska bli spännande att se de andras bilder. Vi har ju sjöutsikt och det är inte alltid samma bild man har varje morgon . Bästa utsikten har vi ju från våningen ovanför (vi sover på nedre plan). Så här kan det se ut på kvällen.Vädret är ju helt underbart och då blir man ju grillsugen....här har Ingemar tagit på sig kockmössan (osynlig).Dessutom har han rensat alla våra land....för att jag fick så ont i ryggen.Då passade jag på att vårstäda våra fönster, de har ju inte blivit putsade på 6 månader. Snart har vi klarat av de sysslor som vi tyckte var viktigast just nu och vädret inbjuder ju till utomhusarbete. Passa på att njuta av vädret, man vet aldrig hur länge det står sig.

7 kommentarer:

  1. Härlig utsikt du har.
    Ja inte skulle jag få en fin bild från mitt sovrumsfönster.......vi har vår parkering utanför det fönstret:)

    SvaraRadera
  2. Det enda fina med min utsikt är väl den blå himlen och temperaturgrodan som visar hur varmt det är, men det är ju inte heller så dumt

    SvaraRadera
  3. Ja vad fint! Kanske man borde parkera husbilen nån stans där det är vackert oh fota - för hemma blir det liet problem då vi bor så pass "litet" nu så att barna har de två "riktiga" sovrumm som finns så maken och jag har ett sk sängskåp i vardagsrummet där vi sover så att - vi har inget riktigt sovrum. Sen ka n man ju inte beskylla utsikten från det fönstret till att va vacker :-))

    SvaraRadera
  4. Vilken fin utsikt ni har! Vår grusparkering gör sig nog inte lika bra på bild... ;)

    SvaraRadera
  5. Vilka fina rabatter och vilken fin utsikt. visst är hon rolig i sin blogg Ama de Casa?

    SvaraRadera
  6. Ja visst har vi en fin utsikt och den kan ändra sig varje dag beroende på vädret. Det blir nog inte lätt för Ama att välja någon vinnare.

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar utsikt!

    Vad kul att du vill vara med och tävla :-)

    Håller just på och sammanställer ett omröstningsinlägg, det kan ta sin lilla tid... Tänkte passa på att gå ner och ta ett dopp också, man kan ju inte bara blogga ;-)

    SvaraRadera