onsdag 11 maj 2011

Nu åker vi ut igen

I morgon bär det iväg söder ut....ja nu menar jag inte ut ur landet....utan mot bl a Ullared. Först blir det en tur till Forsbergs för att hämta kromlister, som legat där i över ett halvt år. Det fanns ingen tid till att hämta dom i höstas. Sen går färden vidare till Ullared, Michael (broder) behöver lite nya kläder inför sommaren. Övernattning sker någonstans mellan Ullared och Varberg. Fredag drar vi vidare mot Bua, där vi ska träffa ett 40 tal andra husbilsåkare. Några har vi träffat vid tidigare träffar, andra i Spanien och många nya ansikten blir det också. Ska verkligen bli kul. Nedan foton från träffen i augusti -10 på Torpa Stenhus, som ligger i Västergötland.
Så var det, det här med vädret, vi har idag haft nästan +27gr soligt större delen av dagen men ...sen kom ett riktigt oväder med åska och regn, skönt för då behöver vi inte vattna gräsmattorna eller rabatterna. Njut av värmen så länge det går, vädret kan man inte lita på.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Jag har ombetts att delta i Anitas tävling: http://majhild46.blogspot.com/2011/05/vitis-labrusca.html

    Mitt svar på Fråga 1 gissar jag på att "Casa pisando fuerto rojo" betyder Husets Stampade Röda (inte lika vackert på svenska alltså).

    På Fråga 2 gissar jag på att vindruvan hon ska använda till vinet kommer att vara den röda druvan "Vitis Lambrusca", även kallad "Fox Grape".

    Jättekul med en tävling så självklart vill jag vara med :)

    Ha en jättefin kväll!
    // Maya

    SvaraRadera
  2. Åh... Så fort jag ser Ullared så tappar jag koncentrationen. Mitt drömresemål!

    Anita har ju bett att få förlagen här till vad Casa pisando fuerto rojo betyder.
    Jag säger "Husets hårt hemstampade vin" :-)

    SvaraRadera