måndag 16 maj 2011

Det här med bloggar och namn

Idag var en sån där dag då jag inte vet vad jag ska blogga om, så jag började gå igenom och läsa de bloggar jag samlat i en mapp. Mycket intressant hittade jag bland annat en som hette Skaparglädje där det utlystes en tävling. Den här gången handlade det om blomman Liljekonvalj. Intressant det här med tävlingar det lockar till fler läsare av bloggen. Min syster Anita har också en tävling, hon vill ha hjälp med att döpa hennes vin.

Genom att ordna till det med tävlingar så blir ju en del bloggar intressanta och vi hittar nya att läsa....kul tycker jag. Själv ska jag inte utlysa någon tävling.....inte än på ett tag i alla fall. Sen är det ju namnet på bloggen, som också kan vara intressant. Jag funderade mycket på vad min blogg skulle heta. Vi hade ju bytt husbil så det var naturligt att det skulle handla en del om våra resor. Här kan du läsa om hur namnet på bloggen kom till. Hur har ni kommit på era blogg-namn, ni som har en blogg? Nu är det ingen tävling utan bara jag som är nyfiken. I morgon kommer nog min blogg att hamna om vår bröllopsdag .....

5 kommentarer:

  1. Hej syster yster. Kul att du länkar men ingen fungerar för du har lyckats få med dubbla http, så det måste du fixa. Man kan kolla att länken fungerar, det står under där du skriver in den.

    SvaraRadera
  2. Du har ju ett väldigt finurligt och kul namn på bloggen! Jag läste inlägget, men tycker att namnet förklarar sig ganska bra självt.
    För vår del var det så att vi döpte husbilen till Freedom, eftersom vi tycker att den står för frihet för oss. Sedan ville vi använda det namnet på bloggen, men domänerna freedom.se, freedom.nu och freeedom.com var förstås upptagna. Så vi blev helt enkelt tvungna att hitta en kombination som inte var upptagen...
    Hoppas ni får en fin bröllopsdag!

    SvaraRadera
  3. Tack syster för att du påpekade. Det var nog lite för sent när jag skrev. Hoppas det funkar nu.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker ni har ett väldigt fyndigt namn!
    Vi funderade en del. Vi har ju en husbil av märket Dethleffs, så när vi brainstormade namn var Dettan det som vi fastnade för.
    Vi har en liknande dröm som du. Pensionärsskapet hägrar. Att kunna ge sig ut på långresor, utan att var tvungen vara hemma en viss dag. Ha dé!

    SvaraRadera
  5. Glömde skriva att jag också har bloggen Galleri Elisabeth. Där lägger jag ut foton och en del tavlor som jag målar. Tidigare hade jag en hemsida, som nu är nedlagd. Ha dé!

    SvaraRadera