torsdag 3 mars 2011

Besök av förskolan och cykeltur

Torsdag 3/3-11

Idag fick campingen besök av serievärldens alla figurer ….prinsar, prinsessor, batman, fantomen, cowboys, trollkarlar, pirater.... ja jag tror alla fanns med. Det börjar bli lite tomt i kylen, så vi tog cyklarna för att utforska Olhão lite mer och handla.Nere vid hamnen hittade vi flera husbilar som övernattat, och lite längre bort hittade vi fler på en grusplan. Tyvärr har jag inga koordinater ännu, men tydligt är att det går stå nere vid hamnen i Olhão. Strandpromenad finns precis som överallt här nere, och stora parker. Deras soffor är, som brukligt i Portugal, klädda med kakel och gärna med något motiv.Segelbåtar tillhör ju Ingemars intresse, men vi hittade ingen som han kände igen. Lite större båtar låg längre ut. Att försöka handla på kort kan ibland vara svårt, då många affärer varken tar Visa eller Master Card, då gäller det bara kontanter, vilket vi nu börjar ha bristvara av. Men nu är i alla fall våra kort på väg, så nästa vecka ska vi kunna ta ut kontanter. Vädret har idag varit soligt och +21° fram till fyratiden, sen började molnen torna upp sig. Nu väntar några dagar med moln och lite regnskurar, men det kan behövas nu så grönskar det mer.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Ungarna ser jättemysiga ut. alla barn gillar att klä ut sig.

    SvaraRadera
  2. Jag har också gjort den tabben en gång så att kortet blev ogiltigt, numera går jag in på banken och ber om "cash advance" och så fixar dom mina kontanter i handen och jag behöver inte bråka med koder och annat strunt.
    Ni kanske skulle prova det.

    SvaraRadera
  3. De är alltid härligt att strosa vid vatten och i hamnar och titta på alla båtar. Fastän vi bor på en ö med mycket vatten nära så tröttnar man aldrig på det.

    SvaraRadera