lördag 26 mars 2011

Spanien - Burgos

Lördag den 26/3

Startade vid 10-tiden de sista 2 milen till Spanien. Vi valde att åka den mindre vägen, men med något sämre beläggning. Härifrån såg vi den nya vägen.Landskapet lite mer kuperat och fina vyer, men med den nya kameran så går det inte att ta så bra bilder och vädret var lite disigt.När vi kom till byn Vilar Formoso strax innan gränsen så hittade vi en alldeles ny ställplats N 40° 36´55,9 W 006° 51´18,4 där fanns parkering med el för 5€ och 100L vatten 2€ samt tömning. Fick också reda på att det fanns en till stpl bara 8 km bort i byn Almeida efter väg N 332Att åka väg A 62-E 80 var inget kul alls, men det gick fort, vi körde 40mil idag.För att få något att se på den monotona vägsträckan har man placerat ut ett antal färggranna kossor med jämna mellanrum vid vägkanten. Ingen av oss gillar de här stora vägarna och inte fanns det något att vila ögonen på. Så småningom blev det lite mer kuperat och en kyrka reste sig över det hela.Vi skulle ha tag på en Aldi men det var mest gamla byar. I Burgos blev det rött ljus och det var nog första gången jag såg ett rödljus som visade hur många sekunder jag skulle få vänta.Nu ville vi ha tag på en camping så jag kunde få internet och tvätta, det har liksom samlats en hel del tvätt under sista tiden. Givetvis så var deras torktumlare trasig så jag får handtvätta en del. Internet fanns för 2€ då kan jag vara inne i 6 tim, det gillar jag. Ingemar hade hoppats på att få se lite TV men det gick inte alls. Han gick ut och kollade de andra camparna och hittade det här ekipaget,kul anordning på taket.

Vi blir i Spanien någon dag till, måste göra åt lite mer av den Spanska gasen innan vi byter. Jag ska försöka få tillgång till internet i Frankrike, men det är inte säkert, men så fort det fungerar så lägger jag in fortsättning på vår resa ….än är den inte slut. Vi räknar med att vara i Sverige strax efter påsk, innan dess så ska vi igenom Holland och dess blomsterprakt. Vädret har idag varit både mulet och lite sol även någon liten regnskur, just nu är det +12° (vi går fortfarande i kortbyxor).

4 kommentarer:

  1. 12 gr och fortfarande i kortbyxor....jag fryser bara av att tänka på det haha

    SvaraRadera
  2. Långa monotona vägar är jobbiga! Vi har lite ångest inför Autobahn och skulle vilja hitta en annan väg ner till Italien och Kroatien. Fast det går ju inte att komma ifrån att Autobahn är snabbaste vägen...

    SvaraRadera
  3. Ja långa raka trista vägar är just det...trist!
    Vem vet, kanske vi syns i Holland? Ser du två åländskreggade bilar (Snigelfia och Hjulius) så får ni vinka armarna lama!
    Vi åker till Holland vid påsk även vi, eller lite före - kommer dock itne hinna ner till blomstertåget men ändå. Kommer mest att hålla till i trakterna kringg Amsterdam

    SvaraRadera
  4. Vi tänker också åka via Holland och blomsterprakten hem. Skicka mess eller kord. på bra ställplatser! Kör försiktigt!

    Ulla & Torgga

    SvaraRadera