tisdag 14 december 2010

På Batterijakt

I dag har hela dagen gått åt till att jaga batteri. Hittade via internet en adress utanför Almeria men när vi kom dit så fanns där inget. Sen försökte vi få tag på Carrefour för det var dags att ladda på vodafonekortet igen. Jodå vi hittade dit men ...att ta sig in bland alla bilar med en 7,5 m lång bil...Ingemar vägrade. Hittade på GPSen ett annat affärscentrum, Ingemar stannade i bilen och jag sprang upp till cenret. Längst bort hittade jag vodafoneskylt men ...nej hon kunde inte hjälpa mig, hänvisning till annan telefonbutik...kollade med dom men nej dom kunde inte heller...fick tag på en som kunde lite engelska hon förklarade att kvinnan som skulle kunna hjälpa mig inte kom förrän efter 17.00 och klockan var 14.00. Ingemar börjar bli hungrig. Sökte rätt på en Lidl och handlade, sen fortsatte vi sökandet efter ett Batteri....kollade på alla mackar vi hittade men gav upp och ställde in en camping Los Escullos. Här är vi nu men Vodafone funkar dåligt här och deras WiFi är mycket långsam....tur man inte har bråttom för det tar tid att ladda upp en sida så foton blir det inga idag. Min förkylning hade inte alls gett sig....snarare tvärtom...nu både hostar och snuvar jag...usch vad jobbigt. Men vi tröstar oss med att vädret är bra +18° och soligt. Såg att innåt landet var det mulet och kanske regnigt men här mot kusten är det fint. Kanske kan vi få hjälp här på campingen med att hitta en firma som kan sälja ett batteri till oss. I morgon ska vi utforska campingen.

5 kommentarer:

  1. Men va bra, då har ni ju dagarna fyllda med "måsten" som oss vanliga dödligt avundsjuka bloggläsare *blink*

    SvaraRadera
  2. Tråkigt detta men hoppas att ni lyckas att fixa detta. Har skrivet om detta i MHCS. Ha de // Kurt

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du/ni kryar på er. Jag har blivit mycket bättre när jag druckit varm mjölk med riven färsk ingefära och honung, pröva det några dagar. F.ö. låter det ju underbart med 18+ och sen är det ju "tur" att ni ställs inför lite utmaningar, så ni inte helt blir försoffade//ha det bra, Lillan

    SvaraRadera
  4. Angående batteri, är ni med i Husbilsklubben? Där finns en medlem som bor i Spanien han heter Juan Norte, han har tidigare skrivit i forumet att han gärna ställer upp och hjälper svenska medlemmar som är i Spanien som har något problem. Kan vara ett tips att ta kontakt med honom.

    SvaraRadera
  5. Perfekt förkylningsväder! Inte för varmt och inte för kallt!
    För övrigt verkar det vara ett riktigt äventyr ni är ute på...

    SvaraRadera