fredag 5 november 2010

Rundvandring, träsk och borg

Här klipper man träd och häckar inför vinter. Dom här träden såg vi på vägen hit och funderade på vad det var. Tyckte dom såg så roliga ut med sina "tallrikar" men det är bara när dom är nyklippta. Och dom här finns hemma som krukväxter, men röda har jag inte sett tidigare, bara dom lila. Vi hade hört att det skulle finnas sköldpaddor i träsket bakom campingen. Tog en promenad dit, vass har vi hemma...men inte av den här storleken. Men nu förstår jag varifrån våra metspön kommer. Tyvärr så såg vi inte till några stora sköldpaddor bara några små som vi såg huvudena på i vattenytan. Efter lite lunch tog vi cycklarna och började utforska omgivningarna och givetvis borgen.Många trappor och branta små gator att ta sig fram genom. Husen dekorerade med snäckor, och gatorna laggda med småsten i olika mönster.Utsikten helt fantastisk en sån här dag när himlen är klarblå. En av stadsportarna där gammal och ny bebyggelse kan ses tillsammans. En liten Hibiskus (som också är krukväxt hemma) får avsluta den här dagen.

5 kommentarer:

  1. Det ser ut som om det är olivträd, här klipper dom runda bollar på dom istället för tallrikar. Och andra bilden är bouganvilla (vet inte hur det stavas), finns i många vackra färger. Fina bilder Maggan.

    SvaraRadera
  2. Tack Maggan för telefonsamtalet över Skype idag. Hade tyvärr glömtihåg att du hade ditt vanliga namn som nick i Skype. Fantastiska bilder ni tar, fortsätt med detta. Är väldigt roligt att följa er på er resa. Idag har vi 19,5 vgrader. Tyvärr måste jag skriva att det är INOMHUS

    SvaraRadera
  3. Längtar mer och mer ner till värmen och sol och grönt för varje bild jag ser här! Fina och intressanta bilder. Jag behöver också prata med er via skype snart. I kväll vid 7-tiden om ni kan. Jag ska vara inne då. Vi hörs :)

    SvaraRadera
  4. Får nog hålla med Tomas, man blir ju lite sugen på sol o värme när man ser bilderna.

    SvaraRadera