tisdag 23 november 2010

Besök hos Karin

Idag blev det förmiddagskaffe på balkongen hos Karin. Här kom inte blåsten åt så det blev riktigt varmt i solen. Karin har det bra för hon har en pool på taket av huset där hon bor. Vi avstog dock från ett dopp då vattentemperaturen bara var +14°. Karin bjöd på middag (riktig svensk)dillkött med potatis och morötter och grönsaker...jättegott. Vi tog vi en promenad ner mot stranden på eftermiddagen. Målningar på husväggar och murar finns det gott om, en del ser förskräckliga ut medans andra är rena konstverken. Det var ganska tomt på strandpromenaden, men utsikten mot delar av Torrevieja var fin. Vädret idag syns väl....soligt på fm lite dis på em och ca +18° jag vill inte byta väder med Sverige. Kör försiktigt alla ni som måste vara ute på vägarna.

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Ni ser ut att ha det underbart blir avis nu när det är snöyra.
    Har en faster och farbror som bor i Torrevieja men vet inte var.
    Snöiga och blåsiga hälsningar från Ekmans i Vegby

    SvaraRadera
  2. Jag vill gärna byta väder med dig. Ser jätteskönt ut från taket och balkongen och .....

    SvaraRadera
  3. Vad fint karin bor! ...OCH pool på taker, nice!
    Vad bruna ni börjar bli :) Ni uppmanar oss i sverige att ta det lugnt med bilen...jag uppmanar er att sola försiktigt och med solskyddskräm, hehe, så ni inte kommer hem 10 år äldre ;) Solen påskyndar tydligen hudens åldrande.

    Vintern här börjar likna den förra snart. Blir det 1 meter snö så köper jag en snöslunga!

    Ser fram emot nästa blogginlägg med bilder!

    Ha det skönt.

    SvaraRadera
  4. lycka till med snöslungan tomas. Jag har hört att det inte finns någon att få tag på! galet värre... Maggan och Ingemar: Jag är så avundsjuk på ert väder! :D

    SvaraRadera
  5. Maggan! Bor hon i en våning? I så fall: Hur många trappor upp??

    Och sista frågan som blir en UTSLAGSFRÅGA!
    Hur långt är det till Havet?

    SvaraRadera
  6. Kurt...ja hon hyr, på tredje våning och det finns HISS. Till havet ca 300 - 400 m. Klarade jag mig??:)

    SvaraRadera
  7. KLOCKRENT Maggan. Du är godkänd. Du kan åka vidare till GÅ, utan att gå i fängelse.
    Hoppas att Ni får en fortsatt trevlig resa.

    SvaraRadera