söndag 14 november 2010

Benidorm...turistparadis??

Vi hade tänkt gå på tjuvmarknaden i närheten, men eftersom vi inte riktigt visste var den var, så fortsatte vi med bussen in till Benidorm.

Det första man ser är alla dessa skyskraper med 20 våningar minst och smala är dom. Jag skulle då aldrig vilja bo längst upp, tänk när det stormar som det gjorde i början när vi kom till Spanien, nä tacka vet jag husbilen. Vi drog iväg till marknaden....och vilken marknad!! Det första vi mötte var de Peruanska flöjtspelarna jätteduktiga var dom, vi köpte 2 skivor som jag nu lyssnar på. Det var inte bara kläder, skor, smycken och väskor utan även frukt och grönsaker. Efter en lång promenad blir man törstig, så vi satte oss vid en bar och där må jag säga var det håll i gång. Dom spelade live rena buggmusiken (då Tomas hade du nog blivit sugen på en dans) det var riktigt medryckande. Massor av folk och klockan var bara 12.15, där satt vi kvar en stund och njöt av musik och barlivet.

Det var mer folk här på stranden än i Peniscola. Här fanns också dom som gjorde kostverk av sanden, nedan 2 slott och sedan en liggande häst med en trött ryttare. Ljuset på bilden är vattenånga som dom sprutar över konstverken för att dom inte ska torka i solen. Magen började säga till att det var dags för mat, och eftersom det är Fars Dag så blev det grillad kyckling med pommes. Nu var klockan närmare tre och vi började gå mot bussen, att det är varmt i dag kände vi men i bussen var det ännu varmare. Det blev en heldag i Benidorm och sharonfrukterna som vi köpte på marknaden och åt när vi kom hem, var underbart goda, det är skördetid för dom nu. Tack Uffe och Maggis för en mycket trevlig stadstur.

4 kommentarer:

  1. Jag skulle inte heller vilja bo sådär högt upp...
    Imponerande sandskulpturer!

    SvaraRadera
  2. Fina sandslott m.m. Men passa er för att äta för mycket pommes så ni inte får en dålig hälsa bara! :)Men något glas vin om dagen kompenserar väl kanske det, haha! Må gott!

    SvaraRadera
  3. Jo Maggan , JAG är pensionist. Jag bara övar mig på att SKOJA aprillo med er. Du vet att skall ni komma till Götet den 29 april så måste man öva. Snart kan ni se mig på TV när jag sitter bredvid Hans Majonäs Honungen i Blå hallen den 10 dec.

    SvaraRadera
  4. Ja på Tiki Beach är det håll i gång. När vi var där hände alltid något roligt. Glöm inte att gå på Tapas barerna i Gamla stan också.
    Ha det bra!

    SvaraRadera