onsdag 3 november 2010

Äntligen hjälp.....

Vi skulle idag ta 9.45 bussen in till Benicarlo, men så klart hade jag glömt kvittot på Vodafonkortet och passet. Ingemar tillbaka och letade...inget kvitto...jag tillbaka letade överallt...till slut vände jag upp och ner på korgen vi har på bordet...och där i botten låg det. Jag brukar inte slänga något men har så förbaskat dåligt minne ibland. Vi kom till slut med 10.15 bussen. Hittade Vodafonbutiken. Efter en massa telefonsamtal och lång väntan visade det sig att kortet jag hade inte funkade, men jag fick ett nytt och nu funkar det....skönt! Vi bytte plats och har nu en plats nära poolen. Och den här utsikten..när jag vänder mig om med kameran mot poolen . Idag har det som mest varit 23° shorts och linne på. Nu på em så har det börjat blåsa lite mer. Vi räknar med att stanna här några dagar och se oss omkring. Kanske plockar ner cyklarna och trampar runt... bättre än att gå.

10 kommentarer:

  1. Är ni på camping Eden, där var vi och tittade förra året men platserna var för små för vår bil annars såg den himla mysig ut? Många svenskar var där då, det är väl samma sak nu?

    SvaraRadera
  2. Ser jättehärligt utmed blå himmel och lika blått vatten i poolen. Är det blått kakel?

    SvaraRadera
  3. Maggan o Ingemar! Ni tänker väl inte bada i detta blå vatten?
    Tänk på att ni kan bli "blåa" på hela kroppen!
    Nej, tacka vara Sverige o Göteborg. Idag har det regnat nästan hela dagen o vi är inte på något sätt avundsjuka på att ni har några grader varmare. Inomhus får vi frysa eftersom vi har nollgradigt och det blåser.
    Tror att vädret i U-hamn är inte mycket annorluna.
    Ha de bra och trivs riktigt. // Kurt

    SvaraRadera
  4. Jo Kurt vi ska nog prova....men kanske med våtdräkt :)Ingemar säger att han ska kolla med fötterna först för att se hur varmt/kallt det är.

    SvaraRadera
  5. Sååååå härligt det ser ut, jag skulle kasta mig i den poolen med ett plask.
    Ja, vi tar en tur till Huseby och deras julmässa så ut med husbilen kommer vi än:)
    Fortsätt och ha det gott.

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken lyxig plats! Det där kan man ju inte klaga på!

    SvaraRadera
  7. Leena Huseby är inte fel, vi har också varit där. Undras vilken typ av julmarknad det kan bli i år?

    SvaraRadera
  8. Det ser härligt ut på bilderna, och 23 grader!! Om det är så varmt kring jul så ökar chanden att jag tar ett flyg ner och hälsar på då. Meeen jag måste tyvärr snaart ha en ny dator också, för min håller på att trilla isär + krascha hårddisken. Vi får se efter novemberlönen vad jag ha i kassan!

    Kanske det kan räcka till både och :)

    Fortsätt njuuut av sydeuropa och spanien och ledigheten som pensionärer nu!

    SvaraRadera
  9. Ja du Tomas jag tor inte att det är den värmen vid jul. Just nu 15° och kl är 20.30.

    SvaraRadera
  10. Hej! Förra kommentaren kanske försvann så vi skickar en ny: Ni verkar ha det mysigt - här är detblandad uppehåll, regn och blåst. Vi har varit på en endagstur till Ulricehamn (huset stod kvar) och besökt gravarna inför Allhelgonadagen och hälsat på Ingegerd. som hälsar - liksom vi. Margareth & Sven

    SvaraRadera