måndag 4 oktober 2010

Talböcker och kalas

Idag har jag varit på 6 årskalas, en liten sessa vid namn Angelica fyllde år. Jag är hennes gudmor, oj så fort tiden går det var inte länge sedan jag bar henne till dopet. Hembakt prinsesstårta och kaffe är inte fy skam. På hemväg åkte jag in på en affär som heter fyndlagret och där hittade jag något som kan behövas när man åker autoban i Tyskland. Talböcker...inte så dumt att ha med, då kan man lyssna och ändå se sig omkring, det är något jag kan rekomendera.

4 kommentarer:

  1. Ja, ljudböcker är kalas, det kommer ni att få mycket delad glädje av på er semester.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag heter Anna. Jag och min man Jan bor i Portugal. Jag vill bara påminna om att man kan låna ljudböcker på många bibliotek i Sverige. Vi har lånekort på Stockholms Stadsbibliotek och lånar e-böcker därifrån till oss här i Portugal.
    Hälsningar

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Anna. Vi hoppas på att besöka Portugal till våren.

    SvaraRadera
  4. Vi bor i provinsen Alentejo, i Moura kommun. Det är bara någon mil från den stora Alquevadammen. I Aldeia da Luz finns en ställplats för husbilar. Där kan man tömma sitt gråvatten och fylla på färskvatten. Kan kanske vara bra att veta.

    SvaraRadera