torsdag 7 oktober 2010

Min bror Michael och längtan

Oh vad jag längtar till den dag vi kan låsa dörren, sätta oss i husbilen och starta vår resa söder ut....mot varmare klimat. Men innan dess är det mycket som man måste fixa. Maken håller på att avyttra sin och kompanjonens firma, där finns massor att göra inte bara pappersarbete....det går nog fort....utan praktiska saker, som gå igenom ett över 50 år gammalt material för båtar. Det finns massor med utrymmen i verkstaden som ska gås igenom och rensas. Nästan alla maskiner är nu sålda och hämtade, liksom en hel del av det material till båtarna som fanns i alla möjliga och omöjliga utrymmen.

Idag har broder Michael varit här och ska sova över....en sista gång innan vi åker. Han vet nu att jag ska ut med husbilen på långsemester, men att jag kommer tillbaka. Säkert kommer han att fråga sina assistenter, mer än en gång, när jag kommer hem igen. Här provar han solglasögon, vilka han älskar att bära på huvudet, problemet är att det blir "så jä*** mörkt" när han ska se genom dom. Kanske vore det bättre att köpa läsglasögon, för även han har säkert problem med synen som alla vi andra när vi passerat 40.

Nu återstår inplockning av skåp mm i pannrummet som är nymålat och klart, vinterfixa i stugan, städning med fönsterputsning, byte av gardiner, besiktning, inplockning av allt som man bara måste ha med på resan (säkert alldeles för mycket, men då har jag väl lärt mig till nästa gång)....sen hoppas jag vi ska vara framme vid avresedagen.

2 kommentarer:

  1. Ja inte kan det gå fort nog att komma till avresedagen men rätt vad det är så är ni där, blir sååå avis, vill ut på resa igen fast vi nyligen kommit hem.
    Packa inte in för mycket, vet att man gör det, mer en hälften använder man inte, vet att till nästa resa ska jag inte ha med så mycket kläder som vi hade och då hade jag ändå tagit mindre än tidigare. Går faktiskt att lätt tvätta upp efter hand.
    Du kommer väl att uppdatera din blogg under tiden? Kommer följa er på resan och njuta här hmmifrån och nyfiket följa hur ni har det vädermässigt då vi planerar ta sen semester nästa år(sep och okt).
    Ha dé.

    SvaraRadera
  2. Mycket att förbereda... när är det dags för avresa?

    SvaraRadera