söndag 31 oktober 2010

Camping Blanes

Ja, här står vi nu på Camping Blanes (för 13,50€ ), nära stranden som i dag inte inbjuder till något bad, då det slår in starka vågor med efterdyningar från stormen. Den här campingen ligger söder om själva centrum som det tar ca 15 min att gå till. Men sola kan man. Vi tog en promenad efter stranden och givetvis glömde jag ta strumpor på, vilket resulterade i skavsår på mina små lilltår. Inga problem vi hittade ett apotek som var öppet så vi kunde inhandla lite plåster. Sammanlagt har vi traskat runt i minst 8 km så det ska väl sätta sina spår så småningom.I dag och i morgon är det stängt överallt i den här byn, eftersom det är alla helgons dag. Men vi promenerade runt i gränderna, Ingemar hade en karta med så vi kunde lokalisera oss.Mycket påminner om Lloret de Mar förr i tiden. Jag har också invigt vår nya torkställning, som funkar bra. Vi blir här någon dag till. Jag har försökt gå in med mitt nya vodafon kort men det svarar att inget nät finns, så nu får jag vänta till tisdag då affärerna är öppna igen. Vädret i morse var lite regnit men på eftermiddagen sken solen igen och det var ca 19° för oss en härlig svensk sommardag, men här klär dom sig som om det är vinter, och för befolkningen här så är det ju det.

4 kommentarer:

  1. Åh vad ni har det härligt!
    NJUT!

    SvaraRadera
  2. Det ser härligt ut på er resa till värmen,kommer följa er blogg o kolla er trevliga övervintring,själva så får vi jobba 7-8 till sen så drar vi nog iväg !!!

    SvaraRadera
  3. Hej anonym du glömde skriva vem du är, men kul att du följer oss.

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag heter Susanne och bor i Sala. Roligt att följa er resa. Låter som om ni har det härligt!

    SvaraRadera