måndag 11 oktober 2010

Börjat packa...

Idag har vi besiktigat husbilen utan någon anmärkning, snarare beröm för att den var så bra i ordning. Nu kan vi köra lugnt och det känns bra. På eftermiddagen tog jag och packade om allt i "garaget" under vår säng. Det blev gott om plats så jag kunde få in bordet och stolarna, som stått i den utvändiga "garderoben". Jag fick Ingemar att sätta upp en hållare, för vattenslangen och elkabeln (i garderoben) och jag satte upp krokar för våra jackor, där ska också få plats stövlar, nivåklossar och grillkol mm. Plockade även in sommarkläder och extra lakan, vi får nog besök när vi är i Spanien av våra barn. Lite svårt att tänka i sommarkläder när det är nollgradigt ute. Någon julduk fick också plats, lite julkänsla vill jag ha, känns konstigt att tänka jul i varmare länder när man som vi... många gånger har firat julen i fjällen. På fredag ska jag köpa glögg och ta med....pepparkakorna finns redan i bilen. Det ska bli spännande att se hur det är att fira jul i husbilen. Vi röjde och städade i garaget idag, så nu finns det en hel hög med gamla stavar, skidor, trasiga källkar och en massa annat skräp som ska lastas i bilen och köras till sophålan. Sen kanske bilen får plats i garaget för första gången på många många år.

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Jag är så avundsjuk så jag håller på blir helgrön! Vill också!
    Önskar så hett en "ny" eller nyare bil, eller i alla fall större bil - och mer ledighet så man kunde pysa iväg lite längre!!
    Ha det så gott!! Hälsa solen och värmen!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är lite knepigt det där med kläderna. Det är ju lättare att åka iväg till värmen när det inte har blivit så kallt hemma när man åker. Men vi tar mest med sommarkläder och sen blir det jeans, vinterjacka och vinterskor på hemvägen. Julpynt slipper vi ta med eftersom vi firar jul hemma.

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt att fira jul i husbilen! Vi funderade egentligen också på det, fast i fjällen. Men nu har den tredje familjemedlemmen börjat få in oss på andra tankar.. så kanske blir det en resa söderut istället ;)

    SvaraRadera