onsdag 29 september 2010

Sjukförsäkring utomlands

Nu har gröna kortet kommit även europeiska sjukförsäkringskortet. Extra reseförsäkring betald. Och idag har jag beställt intyg från försäkringskassan för oss pensionärer som ska till Spanien. Jag hade ingen aning om att det var ett intyg man behövde, så bra att det finns. Nu hoppas man ju att man inte ska behöva använda det, men man kan aldrig veta. Om drygt 2 veckor hoppas jag vi ska vara på väg. Det hela hänger på om maken har hunnit bli klar med avvecklingen av företaget. Finge jag välja så skulle vi åka så fort som möjligt men men....tids nog kommer vi nog iväg.

2 kommentarer:

  1. Åh kan inte sägas för många ggr. Jag önskar jag kunde göra som ni, smita iväg! jag vill också! NU!
    Idag är det frost och -1.1 grad just nu så här vid 7 på morgonen! brrr

    SvaraRadera
  2. Ha en underbar helg!

    SvaraRadera