tisdag 10 augusti 2010

Fågelbad

När vi var hos Stefan på Frösön gjorde vi något som jag många gånger tänkt på att göra. Ni vet att ta ett rabarberblad och gjuta ett fågelbad. Anna-Lena började i sandlådan med att göra en liten kulle av sand sen placerade vi ett stort rabarberblad över sanden. Blandade färdigbruk med vatten, tror det var 4 dl/2liter bruk. Klabbigt och kletigt, gummihandskar är att rekomendera. Det skulle ta ca 2 dygn för cementen att brinna ihop.Det kan bli rena familjenöjet, och alla kan hjälpas åt. Hugo ville göra ett eget fågelbad. Så spännande det var att vända på bladet. Nu började det verkliga jobbet att plocka loss rabarberbladet, här behövdes en kniv till hjäp, ni ska veta att det var ett pilligt arbete. Nu kan jag förstå varför dom här faten är så dyra...det tar ju en evinnerlig tid att pilla bort allt grönt. Hjälps man åt så är det lättare, så här fint blev det. Jag blev så tänd på det här så när tiden tillåter ska jag börja exprimentera jag också. Om ni vill prova, sök på internet.

3 kommentarer:

  1. Det blir jättefint, jag är dock inte den pyssliga pilliga typen så jag tror jag skippar försöket. Skulle ngo bara sluta i irritation hehe

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Lite olja på bladet innan ni lade på bruket hade löst problemet.

    SvaraRadera
  3. Precis vad vi sa att man säkert kunde göra.

    SvaraRadera