måndag 12 juli 2010

Klumpighet

Ja nog kan man säga att jag är klumpig, skulle med värmepistol värma av färg från ett litet bord. Hade ställt det på gamla frysboxen i lagom höjd. Då jag skulle vända bordet,(hade stängt av v-pistolen men höll den i vänster hand) då fastnade bordet och jag råkade vifta till med v-pistolen som snuddade min arm. Resultatet ett brännmärke, som jag trodde inte skulle bli så farligt...hade inte ont ens. Givetvis så slog det upp blåsor dagen efter och rätt som det var så åkte huden av....fortfarande inte ont. Jag hade Bioseptsalva, som ska vara bra för lättare brännskador, hemma. Bada var ett problem ....men det gick bra att hålla armen över vattnet och doppa sig, tror inte det är bra att få sjövattnet i såret i denna värmen. Nu börjar det bli problem för det är rött runt omkring, ungefär som om jag var allergisk, och lite svullet. Har nu tvättat med asolsprit och lagt på Biosepten igen. I morgon får jag se hur det ser ut kanske måste jag söka vårdcentralen. Fortfarande har jag inte ont men det ser inget bra ut, det vita är nog salvan. Det ser nog värre ut än vad det är. Nu till roligare saker, eftersom det är så varmt ute så orkar man inte göra så mycket på dagen, men mot kvällningen när solen gått ner så orkar man lite mer. Vi hade en massa bråte som skulle till sopstationen, problemet var hur vi skulle orka bära upp allt, vi har en backig tomt. Ingemar och Peter löste problemet. Vår gräsklippare fick göra jobbet. Sen har vi grannar som orkar jobba hela dagarna på sitt hus, trots värmen och frånvaron av skugga, dom är beundransvärda. Har alla såna problem som jag när det gäller att lägga sig? När det är så här varmt ute vill jag egentligen inte sova, men ska man orka något i morgon så är det nog bäst att hoppa i säng nu.

2 kommentarer:

  1. Du, det där ser inte bra ut. Du borde nog ta och kolla upp det med en läkare. Det ser ut som om du har en infektion ju, inte allergi.

    SvaraRadera
  2. Oj, ser ju inte helt bra ut... Men duktiga är ni i alla fall! Gissar att ni har ungefär samma hetta hemma i Sverige, som vi har här i Polen.

    SvaraRadera