lördag 29 maj 2010

Överlevarna

Ni som tidigare läst här på min blogg, kommer kanske ihåg att jag vid ett tillfälle i vintras tog fel på blomgödning och ogräsmedel. Det visade sig att mer än hälften av mina pelargonior dog...... så blir det när man inte har ögonen med sig. De som klarade sig, från min omilda hantering, har jag nu planterat om. Och nu står de i växthuset och väntar på värmen.

Jag har 10 st blomlådor som jag brukar ha pelargonior i, nu blir det till att köpa ett antal och plantera i de övriga 5 lådorna.

I går såg jag ett trädgårdsprogram där man talade om att man kunde ta upp tulpanlökarna eller köpa hos handelsträdgården (blommande) och plantera i rabatten där det saknades. Det har jag gjort nu. Sen var det också bra om man gjorde en karta över rabatten så man visste till hösten var lökarna satt. Det ska jag göra i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar