tisdag 4 maj 2010

Bilkyrkogården

På vår hemresa i söndags stannade vi till i Ryd, för där fanns en bilkyrkogård som karlarna gärna ville se. Googlar man på Bilkyrkogård- Kyrkö Mosse i Ryd så kan man läsa mer om alla dessa bilvrak mm. Hela vägen fram var kantad av skrotbilar, även runt om i skogen stod dom. Nog är det fantastiskt att en sådana här skrothögar kan bli kulturförklarade.....men så är det. Här finns bilskelett från 1940 talet och framåt....och dessa är nu skyddade i 49år till. Undrar hur mycket som är kvar av dom då? Vi gjorde ett litet stopp till i Ryd, vid en loppishandel eller antikvitetshandel kanske det var... för här var det också mycket gamla möbler, glas, porslin, tavlor och allt möjligt. Mycket av det skulle jag inte vilja ha.... men eftersom jag letar efter en stekgryta.... så passade på att kolla här också ....och hittade en i lagom storlek. Jag hade tänkt ge den till en av mina söner... men nu kanske jag behåller den själv. Lagom stor för söndagssteken.

1 kommentar:

  1. Fina bilder på bilarna. Visste inte att det var så många. Hade jag haft plats hade jag gärna tagit emot grytan men finns inte utrymme i skåpen tyvärr och ännu har jag aldrig gjort en stek i ugnen =)

    SvaraRadera