tisdag 20 april 2010

Omklädning av båtdynor.

I två dagar har jag sprättat, plockat häftklammer, måttat, klippt och sytt om båtdynor. Det är tur att vi har ett stort köksgolv. Men det är ingen vidare bra arbetsställning. Jag började med att plocka av dynorna tyget , som jag senare skulle ha till mall på det nya. Några hade bakstycken i plywood och där satt ett hundratal häftklammrar. Andra hade dragkedjor som skulle sprätta bort för att återanvändas. Var tvungen att se om tygrullen räckte.....och det gjorde den. Sen var det bara att lägga ut tygmallarna. Det gällde att räkna ut åt vilket håll "luggen" skulle vara, för tyget får annan färg om man vänder der åt fel håll, ungefär som sammet. Och så här blev det när dom var färdiga. Det tog mig 14 timmar och ryggen känns. Men jag känner mig nöjd med resulatet.

1 kommentar:

  1. Wow, du skulle kunna göra dig en rejäl hacka om du bara hade vett att ta betalt :-) Snyggt jobb.

    SvaraRadera