måndag 15 mars 2010

Tidsfördriv eller förena nytta med nöje.

Min syster, som normalt vistas i Californien, tycker att vi har kallt här i Sverige, kanske är det kylan som fått henne att tänka på mössor. Då hon nu har varit här i drygt 3 veckor och oftast sitter vid datorn, tyckte hon att hon borde göra något annat. Det kan ju bli lite långtråkigt nu när vi har så mycket snö. I en tidning hittade hon ett mönster på en virkad OS-mössa. Sagt och gjort vi tog oss ner till stan och hittade en (för mig) ny garnaffär. Garn i flera färger fick vi med oss hem i påsen. Sen skred hon till verket.

Det konstiga för mig är att ....behövs det mössor i Californien??? När temperaturen ligger på +25 gr och över och då är det vinter/vår där. För oss här i norden är det ju sommarvärme.... men det är klart att modet, som finns bland de unga i dag....är ju mössor av olika slag, oberoende av vädret eller värmen.

Även jag blev inspirerad av hennes virkning, men jag ska sticka en tröja i stället, garn har jag redan och möster fanns i mina gömmor, visserligen minst 20 år gamla men det fungerar säkert ändå så mycket har inte mönstren förändrats. Kan vara bra att ha något att göra när vi ska ut med husbilen. Oftast har jag klippt mattrasor, men det blir så dammigt så att ha med en stickning är nog bättre. Eventuellt resultat får ni se längre fram.

1 kommentar:

  1. Ja maggan vart kom mamma på iden att virka mösser till californien !!! haha tror inte att de blir andvända om vi inte kan komma på ett annat bruk för dom typ..hålla äggen varma eller rent av grytlappar, vi för väl se...

    Rita

    SvaraRadera