tisdag 23 mars 2010

Teknikens under

Jag har köpt mig nya telefoner, det är 6 år sedan jag köpte en mobiltelefon senast, så jag tyckte det var på tiden. Denna gång blev det en 3 mobil med hemnumret till mobilen. Det tycker jag är bra när vi är ute med husbilen eller är i stugan och dessutom blir det billigare att ringa inom familjen och även andra som har 3. Ganska bra lösning dom kommit på tycker jag.... det är väl bara det att telefonerna är så små, även knapparna om man har lite större fingrar :) Men det är inte lätt att lära sig alla finesser, som nu mera finns i telefonen....fattar inte hur dom får plats med allt och ändå gör dom telefonerna mindre och mindre. För mig räcker det med att man kan ringa ut och ta emot samtal...men det är klart att när finesserna ändå finns så vill jag lära mig hur dom fungerar. Kamera....ja där har jag lyckats med att ta kort...men alla inställningar...hur ska jag kunna lära mig och komma ihåg hur man gör????? Musik i telefonen....ja då ska man in i datorn och hämta hem musiken....där har jag lite problem, måste nog ta hjälp av sönerna. Internet på telefon....nä där går gränsen....jag får hålla mig med datorn det räcker för min del. Att lägga in kortnummer ....det klarar jag av.....men jag tycker deras beskrivning på allt övrigt är svårläst. Jag har också hört att telefonerna inte håller så länge numera, utan man ska måsta köpa nya....ja det är klart, annars har dom inget att göra hos tillverkarna. Samma sak är det med andra tekniska saker....som igår då båda mina sladdlösa datamusar slutade att fungera...batterislut tänker ni....ja jag bytte batterier, men inget händer. Men så idag försöker jag igen....och då plötsligt fungerar en av dom....skönt! (Jag gillar inte att dra med fingret på plattan). Så var det dags att ta kort....då går det inte att ta med vår Canon, som jag tycker har varit så bra!!! Laddar nya batterier och byter... inget händer...linsen går inte in vid avstängning det händer inget den bara tickar. Tar min lilla "väskkamera"....död!!!! Där var det batteriet så nu har jag laddat den. Har ni tänkt på hur beroende vi är av el och batterier. Utan el....ja då tror jag Sverige och kanske resten av världen stannar. Usch...hemska tanke. Nej, nu ska jag dammsuga och sätta igång en tvättmaskin blåsa mitt nytvättade hår.... men först lite kaffe....det gäller att ladda batterierna :)

1 kommentar:

  1. jodu, vår värld skulle stanna utan batterier och jag skulle gråta krokodiltårar. Jag ÄLSKAR ju alla moderna prylar, tur att dom går sönder så man får chansen att frossköpa nya emellanåt!

    SvaraRadera