lördag 20 mars 2010

Premiärturen

Idag blev det premiärtur med husbilen. Vart gick då första resan? Ja tro det eller ej..... men vi hamnade i Ullared. Saken var den att jag fick ett uppdrag....byta "sommartofflorna" som var för små åt lilla Julia. Samtidigt kunde vi handla lite påskgodis, papperstallrikar, nya grytlappar. skärbräda och lite annat smått och gott till husbilen. När vi står där på parkeringen får jag se en Knaus, som hade välbekanta gardiner i fönstret...kunde det vara "farmorleena"??. Innan vi hann blinka for de iväg. Om det var du... och du läser detta Leena....så stod vi bakom er :-) Enligt väderrapporten i torsdags så skulle det bli soligt idag, men solen orkade inte bryta igenom dimman med andra ord ganska disigt idag.

Vi har som vanligt ställt oss uppe vid idrottsplatsen, där det nu pågår fotboll.....stackars dom vilket väder för denna sport. Men eftersom det inte går att få in någon kanal på tv, ingen sport i kväll alltså, så får Ingemar nöja sig med att titta på dom som jagar bollen på den något blöta idrottsplanen.

Blöt plan??!! När jag kom dit för att försöka ta ett kort så upptäckte jag att det var en grön fin konstgräsmatta dom spelade på. Inte undra på att "gräset" lyste så jämt och fint, inga "bromsspår" där inte. Om bilden är dålig beror det inte på mig....utan på kameran. Hoppas det blir en ny till sommaren.

2 kommentarer:

  1. Du såg rätt, vi hamnade också i Ullared. Vad synd att vi missade varandra men det blir fler gånger;)
    Jo nog såg jag en Rapido-husbil bakom oss men inte var min tanke så lång........var helt slut efter allt handlande, bilen full med påsar och vi drog vidare till Jönköping.Nu står bilen här utanför och väntar på ett mycket välbehövlig tvätt. lite kommer in i morgon på bloggen om premiärturen;)
    Ev åker vi till Göteborg nästa helg.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att se en husbil man känner igen! Bra att visa upp gardinerna på bloggen helt enkelt ;) Men vår husbil går nog också att känna igen... kanske ses vi på vägarna nån gång!? :)

    SvaraRadera