måndag 8 mars 2010

Fotografering i vårsolen

I dag strålar solen och dagen är som gjord för fotografering. Anita och jag besöt oss för att ta en promenad. Nu hör ju till saken att jag bara har en billig liten Kodac, som passar i handväskan, och Anita har, en för mig, "värstingkamera" med objektiv. Så när jag ska ta kort så blir det i "blindo" eftersom jag inte har något "tittöga" utan bara det stora fönstret och det lyser svart i solskenet, fullständigt omöjligt att se något. Vi kom förbi en isbelagd bäck....ingen vårflod här inte. Men vackert var det.

Ute på åkern såg vi två Rådjur, men dom var långt borta och sprang till skogs när dom hörde våra röster.

Att ta kort i "blindo" är inte lätt, man ser inte var i bilden man har motivet, men den här bilden tycker jag blev bra mot den så härligt blåa himlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar