torsdag 4 mars 2010

Bussresa och blomsterdödare

Att hålla tidtabeller för bussar i vintertider är visst inte lätt. Med tanke på all den snö som har fallit, så är det ju naturligt om det blir en del förseningar. Det kan inte vara lätt för långresenärer och såna som pendlar mellan Göteborg och Stockholm, dom kan ju inte veta om bussen kommer i tid eller är försenad. Vi har en pendelhållplats på R40 och där stog vi i dag på morgonen och frös i väntan på bussen, som skulle ta min syster till dottern i Stockholm. Enligt tabellen skulle bussen komma 9.20 men vi fick vänta till 9.33 innan den kom, då var jag stelfrusen av den kalla nordanvinden. Hon kom i alla fall med bussen och jag vände hem till värmen.

Tänkte vattna blommorna när jag kom hem, så här års så behöver dom ju lite gödning, så jag öppnade skåpet och tog ut en grön flaska.

Normalt så brukar jag ta en kork av gödningen i vattenkannan, det gjorde jag nu också, men tyckte att det var konstig färg...den brukade vara grön men var nu brunaktig. Jag vattnade igenom alla mina pelargoner och ett antal orkidéer. När jag skulle ställa tillbaka flaskan vänder jag på den.....och då får jag se att det är ogräsmedel som jag hade "gödslat" med.

Så nu är det bara att vänta och se om mina växter klarar den här "gödslingen" eller om jag måste köpa nya pelargoner till mina blomsterlådor. Se upp med vad det är för grön flaska ni får tag i när ni ska gödselvattna era blommor nästa gång.

1 kommentar:

  1. Fniss, jag behöver inte ens använda ogräsmedel för att ta död på mina växter det går så bra ändå. Nu har de sista lagt av så nu gäller oäkta i mitt hus.
    Vinter, vinter, inte blir det någon premiärtur för oss, ska bli så kallt att vi inte vill ut då det är första gången så vet man inte om allt funkar som det ska.
    Skön helg:)

    SvaraRadera