torsdag 11 februari 2010

Kortspel

Idag har det varit en lugn födelsedag. Vi fick ju ställa in kalaset eftersom natten inte var den bästa. Vad gör man då en hel dag när man varken kan eller orkar gå ut? Jo vi spelade kort. Nu har jag lärt mig ett kul kortspel för 2-4 pers. det heter Vändtian. Så nu vet jag vad Ingemar och jag ska göra om det regnar när vi är ute med husbilen. Jonatan är en riktig hejare på detta spel.....slog mig flera gånger. Eftersom han lärde mig ett kortspel så har jag nu lärt honom att lägga Harpan. Vi passade också på att titta på film det blev Ensam hemma nr 2, med många glada skratt. Min svärdotter, som varit i Stockholm, kom hem med en jättefin bukett tulpaner, man fick riktiga vårkänslor, dessutom är blommor mycket billigare att köpa i Stockholm än här i Östersund.

1 kommentar:

  1. Vilka fina tulpaner!
    Du får lära mig det där kortspelet, Dion skulle nog uppskatta det. Tomas lärde honom när han var här, men jag kan inte komma ihåg vad man brukar spela och Dion har glömt.

    SvaraRadera