onsdag 27 januari 2010

Vad göra en sån här dag?

När det snöar ute, jo jag jobbar med mina filmer.
Som jag tidigare har skrivit så håller jag på med att spela av gamla super 8 filmer (som min pappa hade filmat på barnbarnen.) Inget litet jobb jag frivilligt tagit på mig men jag gillar det här med film. Nu har den andra filmen blivit klar den är på mina syskonbarn åren 1969 till 1980. Jag använder det program som följde med kameran att redigera filmer i det är Cyberlink Power Director. Till min andra kamera var det Pinnacle Studio, förstår inte varför det måste finnas olika program, båda har ju ändå ungefär samma system.
Det är ju så att man gärna spelar in lite för mycket och allt behöver ju inte vara med i slutresultatet. Så det blir att "klippa och klistra", sen ska det helst vara lite bakgrundsmusik för det är ju stumfilmer jag håller på med, och hur roligt är det att titta på en tyst film. Nu var jag tvungen att leta bland mina musikskivor och dom är inte så många, då upptäckte jag att dom bästa låtarna låg givetvis på gamla musikkassetter....typiskt. Hur gör man för att föra över en musikkassett till en cd??? Men lite barnskivor hade jag.
Eftersom det är barn så passar ju Så ska det låta, Klapp och Klang och Astrid Lindgrens alla sånger bra. Julsånger funkar på julsnuttarna. Ja det är ett pyssel men kul också. Nu måste jag ut och leta efter mer musik på cd, till filmerna om mina egna barn. Bäst att passa på nu för när våren är på G vill vi ut med husbilen och besöka husbilsfirmorna och då finns ingen tid för filmredigering.

1 kommentar:

  1. Jag är sprickfärdig av nyfikenhet. Vad kul det ska bli att titta på det här när jag kommer hem. Det är bara 3 veckor kvar nu.

    SvaraRadera