söndag 31 januari 2010

Ny(gammal) husbil

Nu har vi åter igen varit en tur till husbilshandlare, den här gången till Forsbergs. Jag hade tittat ut 3 bilar som verkade intressanta. Blev mött av en mycket trevlig ung man som gärna hjälpte oss.
Då jag har mina idéer om hur jag/vi vill ha inredningen så föll ju automatiskt en hel del bilar bort. På de tre modeller vi valt ut från internet, fanns.... kyl/frys och ugn, bra toalett och dusch , vändbara stolar, låg säng, cykelställ, bra stuvfack och bäddbar dinett. Bilarna var Rapido (som jag inte gillade när det gällde nyare bilar, alldeles för trångt toautrymme.) Adriatic och Bürstner.
Efter att ha kollat bilarna, med hjälp av säljaren, så föll vi till slut för Rapidon. Men under tiden som han räknade på det hela tog vi en titt på Hobbys nyare bilar, och naturligtvis så blev vi väldigt intresserade av en Hobby 650 FLC, dags att börja räkna igen. Nu var det ju ny bil eller begagnad som gällde.
Åter en titt i Rapidon. Ja jag gillade vad jag såg och Ingemar tittade under och gillade vad han såg (tror jag). Då var det mellanskillnaden i kronor räknat. Nja, lite för högt pris på en ny Hobby tyckte vi, inte värt det. Kan nog bli Rapidon i alla fall. Så här ser den ut. Ingemar vill inte ha en alkovbil så då passar ju en sån här bra. Bara vi blir nöjda båda två. Så nu har vi kollat våra fonder och sparkonton. Jajamen.....vi har pengarna, så i morgon är det jag som ringer Forsbergs för ett nytt möte. Men innan det blir affär så ska vi testa hur den bäddas ner i dinetten och helst ta en provtur också. Första gången jag hittar en bil som faller mig i smaken.

4 kommentarer:

  1. Den ser ut som din drömbil ju. Det ser luftigt ut men kan ni ha med en fripassagerare???? :+)

    SvaraRadera
  2. Fin! Roligt att ni hittat en bil som ni gillar ;) Vart ska den få rulla i vår/sommar då?

    SvaraRadera
  3. Den ska gå i Sverige i sommar, men till senhösten ner mot Europa. Nu till våren blir det någon tur till Tyskland.
    Ja Anita, det ska gå att bädda ner dinetten....men det ska vi kolla först.

    SvaraRadera
  4. Den ser jättefin ut. Vi har kollat på Rapido tidigare, men det till slut blev det Kaben.
    Snickerier och inredning är helt underbara, de har ju egen möbeltillverkning och kan verkligen det här med finish på inredning. Så för oss var det väldigt nära.....Superfina är de är de faktiskt. Lycka till med era planer

    SvaraRadera