fredag 1 januari 2010

Nyårsfirande 2010

Nyårsafton då ska det lagas mat, för all julmat är slut för länge sedan. Lunchen skulle våra vänner från Stuttgart fixa. Det blev en potatissoppa med korv, som var vanligt att man gjorde förr, när plånboken började bli tom. Reiner fick hjälp av Tomas och jag fick ledigt från köket....ganska skönt faktiskt. En jättegod soppa som jag ska ta receptet på.Även småfåglar behöver mat, nu när termometern kryper långt ner under noll. Ingemar matar dom små och jag ser till att dom lite större på två ben också ska få något i sig till middag, så här på årets sista dag. (lunchen fixade ju killarna).Till middag blev det Lax i ugnen med ris, grönsaker, romsås och glass med varma hjortron till efterrätt. Med så mycket mat i magen behövs lite motion, där kom köksgolvet väl till pass, när Tomas försökte lära Astrid att dansa bugg och foxtrot. Vi firade in det nya året med raketer, dessutom har vi en fantastisk utsikt över stan och alla raketer som skjuts upp där.

Tyvärr så ville inte min kamera fungera i kylan så jag plockade fram några foton som dottern tagit för några år sedan. Raketerna ser lika dana ut år från år. Synd bara att jag inte fick några bra foton på det fantastiska fyrverkeri som dom hade köpt i år, men dom här duger nog lika bra. GOD FORTSÄTTNING PÅ 2010 önskar jag alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar