lördag 16 januari 2010

Att beställa flyg.....

Eftersom jag tänker åka och hälsa på mina barn och barnbarn, som bor på Frösön, så gick jag in på internet för att hitta en passande tidtabell och ett passande pris. Internet är ju bra för det här med bokningar, men oj vad krångligt att hitta en tur som passar mig. Hittade jag bra tid för resan upp ja då passade inte hemresetiden. Jag vill åka en söndag för då kan jag få skjuts till Landvetter. Där var det inga problem, det fanns ett direktflyg till Östersund, vad glad jag blev. Men sen blev det värre. Att hitta ett direktflyg tillbaka verkade omöjligt. Jag var tvungen att åka över Stockholm, och få väntetid till nästa plan. Jag ville åka tillbaka en lördag, då det var lättare att få någon som kunde hämta, men det var inte många flygtider som gällde. Efter att ha kollat flera bolag så lyckades jag hitta tider som skulle passa men då får jag ändå vänta 2 timmar på Arlanda. Jag hade gärna sett att man hade en tidtabell där jag kunde boka uppresan och sedan en tabell för hemresan. Men det finns inte, för har man prickat i tur och retur så får man förbestämda tider och då hoppas man att de ska stämma med ens egna önskemål, vilket de inte alltid gör. Det som förvånar mig är att trots samma avgångstider så kan priset mer än dubbleras beroende på vilket resebolag man bokar hos. Det kan även bli lång väntetid på Arlanda även med ett dyrare pris på biljetten. Med andra ord dyrast är inte bäst. Jag hittade i alla fall hyggliga tider för ett pris av ca 2600:- Nu ser jag fram emot att få träffa mina barn och barnbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar