söndag 13 december 2009

Luciamorgon och vi......

Tänk vilken skillnad det är när man inte har småbarn hemma. Vi brukar alltid titta på Tv på Luciamorgonen, äta lussebullar och pepparkakor. Men den här morgonen försov vi oss....ingen som hade tassat upp och satt på TVn.
Det var lite fruset i morse och kallare ska det bli, men tur att man inte bor längre norr ut för där ska det bli ända ner till -20gr. Lite efter frukost for vi iväg till stugan för att plocka lite mossa och granris. Det blir liksom lite mer jullikt om man har lagt granris framför trappen. Men det är inte lätt att hitta vitmossa när frosten ligger kvar på backen.
Eftersom mina blommor i balkonglådorna redan vissnat så satte jag dit lite röda bär för att lysa upp det hela. Hade sett i en tidning att man kunde pynta balkonglådan också...så varför inte. Visst blev det lite bättre än bruna vissna blommor.
Runt mina enar, som jag har i mina krukor i stället för sommarblommor, lade jag lite mossa och stack ner ett par flugsvampar. Satte dit ett ljus att lysa upp mörkret...så länge det inte blåser så funkar det. Så mysigt det är med alla ljus i decembernatten, tur att jag tidigare stöpte en hel del, dom kommer väl till pass nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar