fredag 6 november 2009

Ullared

I går stod det Ullared på vår planeringskalender, så vi drog i väg dit vid 10-tiden. På parkeringen var det fullt av bilar, jag snurrade runt ett tag i hopp om att någon skulle åka, när dom lastat in sina varor, men nix jag fick söka plats långt bort. Inne i varuhuset var det fullt av vagnar och folk, med andra ord ganska trångt. Vi lyckades få en hel del varor i våra vagnar, både sådant som stod på listan och inte. Väl ute igen så kände vi att våra magar behövde något. Anita, som var sugen på svensk varmkorv, lyckades få i sig 2 st. Vi tog "hejdå" av BIW som skulle fortsätta till Malmö och syrran och jag fortsatte mot Ulricehamn. Man har ju alltid trott att i USA finns allt och oftast mycket billigare. Men så är det inte, för hushållsost finns inte, likaså smågodis samt remmar. Man undrar ju hur dom städar där borta för även städgrejor som microtrasor mm inköptes. Till baket behövdes hjorthornssalt(för kubben) och till bullarna pärlsocker för att inte tala om vår O´boy, ungarnas favorit. Ja syrrans väska kommer nog att väga en hel del.

1 kommentar:

  1. Det där med pärlsocker har du ingen koll på syrran! Rita undrade varför jag hade köpt florsocker. Så nu blir det ett halvår till utan socker på bullarna. Osten var inte heller nån hit, alla sa.......var är hushållsosten när jag plockade fram Edamer och Gouda, hushållsost ska det vara, det har jag lärt mig nu!

    SvaraRadera