torsdag 5 november 2009

Spa

Förra året, när jag hade födelsedag, fick jag ett presentkort på Lindås Spa. Dagar och månader har gått och nu äntligen har jag kommit iväg. Som sällskap fick jag min syster Anita och hennes väninna BIW. Lindås Spa ligger på landet i en liten by som heter Liared ca 20 min från Ulricehamn. Vi blev mottagna av mor och dotter som driver detta Spa. Först blev det lite massage av min onda rygg...skönt...sedan en ansiktsmassage och därefter en ansiksmask bestående av avakado, havregryn och honung, och på ögonen gurkskivor. Nu skulle jag återfå min försvunna ungdomshy...trodde jag! Ja...inte blev det någon ungdomshy, men len hy tyckte jag det blev. Nu var det dags för duschen och rengöring av håret, samt hårinpackning. Därefter intog vi bastun. Vi blev serverade frukt och vatten i bastun. Så äntligen skulle vi få prova på att bada i bubbelpolen, då började det att snöa...i och för sig ett glest fall av snöflingor, men det var kallt i luften. Oh vilken härlig känsla att krypa ner i det varma bubblande vattnet. Vi flyttade runt och testade de olika utblåsen av vattenstrålar som masserade våra ryggar eller fötter. Härligt. Upp ur vattnet, in i duschen, sen väntade kaffe och kaka.Det var 3 mycket rena damer som återvände till Ulricehamn. Kan verkligen rekomendera detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar