fredag 13 november 2009

Solen

Visst längtar man till solen. Och har det varit mulet och lite regn, som dom sista veckorna, ja då längtar man verkligen efter lite solsken. Men när solen äntligen tittar fram, ja då får man skämmas, för då avslöjar den hur mina fönster ser ut, den avslöjar också om det är städat inomhus, för att inte tala om TV och datorrutorna...usch. Men det lustiga är att den ger oss också energi för att ta itu med städningen, vare sig det är inne, ute eller i husbilen. När vi var ute sist med husbilen så orkade jag inte städa ur den och Ingemar sa att "tvätta av den all smuts, det får vi göra en annan dag" men jag tror att idag har tanken på att tvätta husbilen väckts av solen hos honom. Solen är bländande,avslöjande,värmande,uppiggande,energispruta... och säkert kan ni hitta fler ord än jag just nu...så nu ska jag ta itu med mina fönster. Ha en bra dag alla, även om inte solen skiner

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag hade den energin att ta tag i fönstren, men med det schema vi har just nu blir det ingen tid över förrän nästa vecka. Åtminstone vet jag att solen kommer att skina då med :-)

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är sagt. Här har inte vart sol på en evighet, jag längtar med efter att få lite energi just nu. Ser härligt ut på bilden, med sjön nedanför.

    SvaraRadera